Avatar billede lrmikkel Nybegynder
11. juli 2003 - 11:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fejl på server

Jeg har et problem med nogle links til en Dominodatabase, hver gang jeg prøver at komme i kontakt med databasen fra min client så får jeg medd. The remote server is not a known TCP/IP host.
Det har virket indtil nu, men fra dag til anden er den besked begyndt at komme, aner ikke hvad som er galt.
Avatar billede leif Seniormester
11. juli 2003 - 11:25 #1
Bruger du DNS navn eller IP ???

Den sikreste er IP.
Avatar billede wise Seniormester
11. juli 2003 - 11:28 #2
Prøv at lave en TRACE
FILER - PREFERENCES - USER PREFERENCES - FANEN PORTS - TRACE. Her skriver du servernavnet og vælger trace, så kan du se hvad den prøver og hvad der er forkert...
Avatar billede karstenv Nybegynder
11. juli 2003 - 11:36 #3
Dine lokale netværksopsætning skel lige kigges på, da der i NOteas er tale om 2 typer netværk, 1. det NT/?? netværk som den står på skal være sat i din opsætning også eller får du den melding.

Det er rigtig nok din DNS der skal kigges efter i sømene
Avatar billede jogii Nybegynder
11. juli 2003 - 22:27 #4
Er det kun dig eller også andre der har problemet? Er det kun denne database?
Hvilken type link har du til databasen (DatabaseLink, DocLink eller ViewLink på dokument, programmeret hotspot/knap, Database ikon)?

En mulighed er at din aktuelle lokation ikke har en TCP-port aktiveret (Home eller Island er som standard sat sådan op). Men det har indflydelse på ALLE netaktiviteter, ikke kun én database. Nogle gange ved fejl kan Notes automatisk skifte over til "default" lokationen, hvilket er den alfabetisk første. Hvis du vil undgå denne type fejl kan du omdøbe "kontor/office" til "1. Kontor/1. Office". Så ligger den altid øverst og vil blive valgt i disse (sjældne) fejlsituationer.
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
29. august 2003 - 10:56 #5
Hej, undskyld ventetiden. Jeg bruger IP. Jeg har lige laavet en trace og får følgende medd.:
Determining path to server leonhard-02/LeonhardResearch
Available Ports:  TCPIP
Checking normal priority connection documents only...
Allowing wild card connection documents...
Enabling name service requests and probes...
Requesting address of leonhard-02/LeonhardResearch from leonhard-01/LeonhardResearch on TCPIP
  Using address '10.0.0.4' for leonhard-01/LeonhardResearch on TCPIP
Address 'webserver.leonhardresearch.dk' returned for leonhard-02/LeonhardResearch on TCPIP
Verifying address 'webserver.leonhardresearch.dk' for leonhard-02/LeonhardResearch on TCPIP
  Unable to connect to leonhard-02/LeonhardResearch on TCPIP (The remote server is not a known TCP/IP host.)
Unable to find any path to leonhard-02/LeonhardResearch because The remote server is not a known TCP/IP host.

Den enste der kan komme i kontakt med de databaser på min 02 server er min 01 server, alle klienter får at vide at: The remote server is not a known TCP/IP host.
Avatar billede wise Seniormester
29. august 2003 - 11:13 #6
Det ser ud til at der i dit domino directory (names.nsf) står en forkert adresse under "ports" i serverdokumentet.
Din klient tror at den kan finde serveren som webserver.leonhardresearch.dk - og det navn kan jeg i hvertfald ikke slå op. Så enten skal du lave et dns navn der kæder det navn sammen med den rigtige ip (10.0.0.x) eller også skal du anføre IP'en direkte i server dokumentet...
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
29. august 2003 - 11:18 #7
Hmmm ... hvordan anfører jeg den IP direkte i server dokumentet ?
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
01. september 2003 - 14:57 #8
Nu fandt jeg selv ud af det. Jeg kaldte databaserne ved at angive serverens IP adresse direkte når man laver Ctrl O, så kunne jeg få gang i dem igen. Men tak for indsatsen.