Avatar billede aceymer Nybegynder
10. juli 2003 - 15:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få ctrl+alt+delete til at virke efter logon

problemet er at når mit windows er startet, kan jeg pludselig ikke længere få ctrl+alt+delete til at virke...  tasterne virker hver for sig men ikke så jeg kan komme ind i min taskmanager/logoff eller de andre gode ting...
dette er et mærkeligt problem men en af jer kloge folk har naturligvis  en forklaring...

på forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. juli 2003 - 15:16 #1
Et vildt skud: Fejl på harddisken...

Vælg Start>Kør
Skriv chkdsk /r [ENTER]

Genstart maskinen.

Test
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juli 2003 - 15:23 #2
Nej det kan ikke forklares andet end som en systemfejl. Og så bliver du nødt til at udføre en repair fra cd-rom.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. juli 2003 - 15:27 #3
dannyboyd> Jeg er mere eller mindre enig, men jeg har netop oplevet en nogenlunde tilsvarende fejl, pga. bad sectors. Det er trods alt let at teste...

Men hvis det ikke virker med chkdsk, så lav en repair installation.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juli 2003 - 15:32 #4
Og husk, du kan altid komme ind i taskmanager ved højreklik på et gråt område på processlinjen. (og vælge taskmgr)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juli 2003 - 19:34 #5
Det kan også være en virus eller trojan, der vil nægte dig adgang til at lukke den.
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede aceymer Nybegynder
16. juli 2003 - 11:02 #6
Takker for alle jeres gode svar og forklaringer....  problemet blev løst vha. en repair....  nu har jeg dog et andet problem...  Jeg kan installere VPN men der oprettes ingen virtuelle netværksforbindelser, som der plejer...  normalt kan problemet løses ved at geninstallere pc-en men hvis der findes en smartere måde, så ville det være en stor hjælp...  på forhånd tak...
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2003 - 11:03 #7
Opret et nyt spm.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juli 2003 - 14:27 #8
ja, takker for point
Avatar billede aceymer Nybegynder
16. juli 2003 - 14:45 #9
hva
Avatar billede aceymer Nybegynder
16. juli 2003 - 14:46 #10
hvad er spm....
Avatar billede aceymer Nybegynder
16. juli 2003 - 14:47 #11
aha... et spørgsmål... det vil jeg gøre...