Avatar billede Swift Praktikant
10. juli 2003 - 09:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FTP: Adgang nægtet...hvordan giver jeg brugeren rettigheder?

Jeg har aktiveret den indbyggede FTP server på min FreeBSD maskine. Men når jeg prøver at connecte - nægter maskinen mig adgang - også lokalt!
WWW og MySQL kan jeg godt tilgå lokalt og fra andre maskiner.

Sådan ser det ud:
------------------------------------
Connected to localhost.
220 freebsd.swift.dyndns.dk FTP server (Version 6.00LS) ready.
Name (localhost:testuser): testuser
530 User testuser access denied.
ftp: Login failed.
------------------------------------

Hvad gør jeg så nu ?
Avatar billede acoon Nybegynder
16. juli 2003 - 22:34 #1
hmm..

Jeg kunne fristes til at spørge om brugeren er oprettet i /etc/passwd ?
Eller om passwd er blevet sat? Eller hvilken shell er brugeren sat til?
Avatar billede Swift Praktikant
17. juli 2003 - 11:57 #2
Problemet var at brugeren var sat til en anden shell - og den var ikke tilladt på FTP'en.