Avatar billede rexuz Nybegynder
10. juli 2003 - 01:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af firewall

Davs..

Har lige nogle ting jeg gerne vil have afklaret, inden jeg gør noget dumt :)

Har smidt Sygate på maskinen(OS: XP Pro(DK) og det køre rigtigt godt indtil videre. Har så bare nogle programmer/ting jeg gerne vil have svar på. Eftersom jeg har søgt google tynd er jeg efterhånden blevet mere forvirret end klogere :( Det ene sted siger de et og noget på den næste side, så håber i kan komme med nogle simple svar som giver mere mening end det jeg har fundet pt.

Det er programmer nedenfor, jeg gerne vil vide hvad de bruges til/om de har nogen betydning for min computer(har de jo nok men hvad?) Er der evt. nogle i vil anbefale man blocker eller skal de have adgang alle sammen?

Generic Host Process for Win32 Services(c:\windows\system32\svchost.exe)
LSA Shell Ezport Version(c:\windows\system32\lsass.exe) NDIS User mode I/O Driver(c:\windows\system32\Drivers\ndisuio.sys)
NT-kerne og -system(c:\windows\system32\ntoskrnl.exe)

Især NDIS ville være dejlig at kunne block da den bruger endel båndbrede..

Tak for hjælpen…

ps. Valgte generelt, da det ikke kun er til Sygate firewall, da disse programmer jo også skal have adgang/blockes i de andre firewalls. Ellers må i jo smide den et andet sted :) er jo ny her..
Avatar billede slots_norton Nybegynder
10. juli 2003 - 02:16 #1
Generic Host Process for Win32 Services
Uden den kan du ikke få adgang til nettet - Det jeg gør er at give den adgang til nettet, men at blokere den så den ikke bliver brugt som server (for det gør den automatisk)

alt det andet aner jeg ik en dyt om :)
Avatar billede rexuz Nybegynder
10. juli 2003 - 03:50 #2
hvis jeg blocker for Generic Host Process for Win32 Services, kan jeg godt gå på nettet og dl osv.. :] lidt wierd..

Men hvordan gør du sådan den kun bliver brugt til net adgang og ikke server?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2003 - 11:24 #3
Du bør ikke blokkere nogle af disse, f.eks. ndisuio.sys er den del der styre authendication af 802.1x standarden (ethernet). Jeg tvivler på at du får dit netkort til at virke ordentligt uden denne.
Du vil sikkert opdage at der køre meget netværks snavs, der stjæler båndbrede, det er desværre ikke noget at gøre ved

Hvis du vil ind og kikke på blokkering af porte og protokoller også skal du i tools - advanced rules og der add en ny rule. her får du adgang til et faneblad der hedder ports and protokoles hvor du kan arbejde med det
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2003 - 11:24 #4
Læs om NDIS her
http://searchwin2000.techtarget.com/sDefinition/0,,sid1_gci212627,00.html
Avatar billede rexuz Nybegynder
10. juli 2003 - 12:51 #5
Tak for svaret.. havde nu håbet på jeg kunne blocke dem :)

Men "slots norton" hvordan gøre du det der med adgang til internet uden den er server?