Avatar billede milo Nybegynder
09. juli 2003 - 22:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

canon ixus v3 trefod

Hejsa

Nogen der ved, hvor på nettet man kan bestille en trefod der passer til et canon ixus V3 ? Kan simpelthen ikke finde nogen steder.

Jeg skal også bruge en taske der passer til, kunne være fedt hvis de har denne samme sted, men hvis ikke så gør det ikke noget...kunne bare spare lidt penge i fragt :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2003 - 22:41 #1
prøv hos din lokale fotohandler
jeg har IXUS 330 og bruger en fod fra et alm kamera ;o)
Avatar billede milo Nybegynder
09. juli 2003 - 22:44 #2
tjah..bare tage kameraet med ned og se om de har nogen der passer, eller hvad? :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2003 - 22:46 #3
det er standard "hul" ibunden, som der er på andre alm kamera'er
jeg har et stativ som er købet til et videokamera, men videokameraet er gået istykker, så jeg bruger stativet til kameraet istedet..
Avatar billede milo Nybegynder
09. juli 2003 - 22:47 #4
tjah...det har du sgu nok ret i...ka bare godt lide at have en canon trefod, canon taske, osv...holde det i mærket ;) men hvis det ikke kan fås, så må jeg jo finde på noget andet...

Jeg lader lige tråden være åben lidt for at se om nogen kender nogen sider hvor jeg kan bestille i stedet :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2003 - 22:50 #5
så betaler du ekstra for mærket.. bare køb en noname 3fod og en noname taske..
mit stativ er hel sort.. ingen mærker.. det samme med min taske til kameraet..

men en ting jeg har lært, så er det at have et ekstra batteri til kameraet og evt ekstra CF kort
Avatar billede milo Nybegynder
09. juli 2003 - 22:55 #6
det drejer sig om 100 kr ;)

hehe ja...jeg har også allerede købt et ekstra 128 mb kort
Avatar billede milo Nybegynder
09. juli 2003 - 22:55 #7
har du meget forstand på fotografering ? kunne godt tænke mig at lære et par tricks af en :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2003 - 23:03 #8
jeg interesser mig for fotografering, og den bedste måde at lære på er at prøve..

og det er her det genial ved digital kameraer kommer ind.. man kan bare bliv ved og ved med at tage, tømme kameraet og prøve igen.
IXUS serien har mange muligheder, når du bruger manuel indstillinger..
Avatar billede zhark Nybegynder
10. juli 2003 - 00:00 #9
Midtdate har i hvert fald tasken (kr. 295): http://www.midtdata.dk/ jeg vil mene trefod er "standard", men de har da meget "tilbehør" ikke mindst til Canon, og kan sikkert også fremskaffe en Canon trefod!!
PhotoCare (www.photocare.com) e-mail:marketing@photocare.dk har 3 bøger de udleverer gratis, der er da en del om digital foto, men "tricks", hvad mener du med det?
Bruger man manuelle indstillinger skal man jo vide at ved større blænde (samme lukketid) bliver billedet lysere, det samme er tilfældet ved langsommere lukketid (samme blænde) eller højere ISO som svarer til mere følsom film... der står en del om dette i bøgerne, men jeg kender ikke lige ixus v3 men har Canon S30 vhor man også kan stille blitz m.v.
Avatar billede milo Nybegynder
10. juli 2003 - 00:35 #10
Tak zhark.. :)

Jeg vil gerne dele pointsne til jer...lav lige et svar rkhdk :)
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 15:53 #11
En trefod - eller et stativ, som man mere almindeligt kalder det - fås i mange størrelser og priser. Jeg har f.eks. et der mageligt når tre meters højde.
Manfrotto laver nogle af de bedste - de har f.eks. en lille bordmodel til godt 100 kr., der enten kan sættes direkte på et kamera (kræver at man køber udgaven med 1/4 tomme gevind) eller (meget bedre!) monteres med et kuglehoved (koster 200-300 kr.), der bl.a. tillader højkantbilleder - kræver enten at trefoden er med 3/8 tomme gevind, eller en lille, billig 1/4-3/8 adapter. Stativet er meget stabilt og kan købes som sæt med et lille forlængerrør til at gøre stativet højere.