Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. juli 2003 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

screen, command on detach/attach

jeg har søgt land og rige rundt for at finde en måde at kunne få screen til at skrive en kommando i en shell når jeg attacher/dettacher, samt hive mig online i min micq
nogen der har en løsning på det problem?
Avatar billede dank Nybegynder
09. juli 2003 - 21:04 #1
gad vide hvad det egentligt er du mener :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 21:42 #2
screen skal udføre en command når kan detacher/attacher ..
der ser ikke ud til at være noget i dokumentationen ..
men hvis du kan kode lidt .. så kunne jeg forestille mig at du kan ændre source under genvejstasterne altså ctrl+d etc og få den til at execute programmet/scriptet ..
nogen 3 parts programmer kan jeg ikke finde.
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 21:43 #3
s/kan/han/g
Avatar billede dank Nybegynder
09. juli 2003 - 22:26 #4
et alias måske?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. juli 2003 - 22:31 #5
hum, kode kan jeg lidt, men ikke nok til det her, overvejer at prikke til devels og se om det er noget der er i vente
men hvordan skulle det alias se ud?
det skal jo også være sådan at når jeg attacher med screen -r session så sender den de cmds
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2003 - 14:07 #6
lukker her