Avatar billede danic Nybegynder
09. juli 2003 - 10:29 Der er 1 løsning

Pix-501

Jeg har nu fået mit Pix-501 op at køre med dhcp på både inside og outside. Inside = lokalt net og outside = internet.

interface ethernet0 auto
interface ethernet1 100full
nameif ethernet0 outside security0
nameif ethernet1 inside security100

Er der en som har en konfiguration af access-lister og andre gode kommandoer til at beskytte sig mod angrib fra internettet. Jeg tænker på NETBIOS angrib m.m.
Avatar billede kelmek Nybegynder
09. juli 2003 - 10:33 #1
Som standard er Pix'en jo lukket for alle porte udefra - derfor er de eneste porte der åbnes, de som din computer bagved firewall'en bruger.

Du kan prøve Shields Up! Som er en online test, der viser hvilke svagheder din konfiguration har.

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2