Avatar billede bootie Nybegynder
08. juli 2003 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man baggrund i sin scene?

Som det ses på dette link står modellen på en plane, men hvordan for man den til at blive lige så fed som denne?
Der er godt nok en vejledning på selve siden, men den forstår jeg ikke meget af.
Er der een der kan forklare hvordan man laver sådan en fed dome ting til en novice?

http://www.3dluvr.com/content/article/31/8
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. juli 2003 - 22:35 #1
Er det ikke bare et spørgsmal om at lave din plane stor nok?

Hvis du vil lave en Sky-Dome kan du bruge en Sphere.

Mini-Tutorial.

1. Lav en Sphere i din Top-ViewPort. Med den størrelse (Radius & Segments) der passer til din scene.

2. Sæt din Hemi-Sphere spinner til 0.5

3. Højre-klik med musen på din sphere (vær sikker på at den er valgt)

4. Vælg (nederst) i den menu der popper up "Convert to" > "Convert to Editable Mesh". Din Sphere er nu konventeret fra et "Standard" objekt til en Redigérbar halv-kugle.

5. Klik nu på "Element" under Modify-panelet, og vælg alle dine polygoner (faces). Under Surface Properties: "Normals" i denne lange menu er der en knap der hedder: "Flip". Med denne knap kan du "flippe" alle valgte normals (altså vende dem om!

6. Sæt nu dit Perspective-View eller Kamera til at passe ind i din Sky-Dome.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede bootie Nybegynder
08. juli 2003 - 23:03 #2
Sejt nok
Ikke helt som på linket, men det lære jeg nok med tiden

Takker. Det er da nemt når man lige ved hvordan man gør.
Avatar billede zerohero Nybegynder
09. juli 2003 - 15:43 #3
Ja, er det ikke!!! :)