Avatar billede ulha Nybegynder
08. juli 2003 - 16:26 Der er 1 løsning

D-Link DI-804 og Stofanet

I forbindelse med opsætningen af LAN og Stofanet, har jeg en D-Link DI-804 som jeg kan se, at andre herinde kan få til, at virke på Stofanet. Bare ikke mig...

Når jeg sætter den til Dynamisk IP, går alt som det skal (får tildelt IP, Subnetmaske og Gateway korrekt), men jeg er nødsaget til, at logge ind via signon.stofanet.dk eller det lille program de er så glade for. Træls, når det må kunne gøres nemmere.

Sætter jeg den til PPTP (den finder telnet-serveren 192.168.30.2 korrekt)med angivet brugernavn og kode, får jeg ikke tildelt hverken IP eller gateway og kan bare ikke komme på. Sætter jeg den tilbage til dynamisk IP er jeg på med det samme, dog via web-signon.

Hvad gør jeg forkert???

//Ulrik.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. juli 2003 - 18:32 #1
Hej Ulrik

Routeren skal køre dynamisk på Wan delen.
www.stofanet.dk under "brugeropsætning" ændre du din idletid til "0"
Så skulle det gerne virke.

Men bemærk at Stofa har problemer med routere idet at de leaser deres IP adresser i faste intervaller (f.eks. 1 time) uanset om der er trafik eller ej. Dette resultere i at du kan risikere at miste forbindelsen i ca. 8 sekunder en gang imellem når den forlænger din leasing eller leaser dig en ny IP. Routeren logger dig automatisk på igen.
Der er ikke noget at gøre ved dette problem, og det hjælper IKKE at købe fast IP. Du vil typisk opdage det ved at MSN mv. logger af og på automatisk, eller at du bliver smidt af en spille server osv.

Held og Lykke