Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. juli 2003 - 12:33 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Bruger 'track record' lrd det er lige noget for dig

Jeg tænkte .. (jaja sådan noget kan jeg også)
Når man opretter et spørgsmål ville det ikke være fedt at ens 'track record', herunder tænker jeg især på de spørgmål man har selv oprettet, bliver auto appendet til spørgsmålet. Det er fint at folk selv kan ta den tid og kigge spørgernes statistik (lrd :o)) men jeg tror at det ville spare tid for alle involverede..
Så noget i stil med: .

----------------------------
Antal spørgsmål som brugeren (killer_bee) har oprettet OG ikke har afsluttet mere end (f.eks.) 1-3 måned = 0 (for mit vedkommende)
Det sanmme kan vel gentages med 6 måneder.. 1 år.. 2 år
--------------------------------------------

Så kan man hurtigt vurdere om man gider bruge tid på at svare på spørgsmålet ..

P.S. Og jeg ved godt at det drejer sig om at hjælpe og ikke point.. men jeg gider ikke hjælpe en og ikke få feedback .. det er ikke for point .. bare vi har det på det rene :). hva siger en Admin elle Co-Admin til dette forslag
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 12:37 #1
Denne skulle måske under katagorien eksperten -> forslag, men du får nok størst respons her!

Sorry for spam'en, men jeg synes det er relevant i denne sammenhæng, at du måske kigger her http://www.eksperten.dk/spm/373620

...det kunne jo være du havde flere ligeså gode ideer :-) (for den der er da rigtig god)
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 12:37 #2
dejligt at der er nogle der arbejder på sagen for, at komme af med de useriøse brugere!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. juli 2003 - 13:10 #3
Ups.. vidste ikke der var en speciel kategori.. skal huske fremover..  :)
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 13:44 #4
Læste det og synes det er en fed ide!!
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2003 - 15:00 #5
Hrmm, et godt spørgsmål ...

Umiddelbart så strittede det på mig, for der er noget med personlig frihed/et eller andet og udstilling af oplysninger (i modsætning til aktivt at opsøge oplysninger) !-)

På den anden side ville sådan en sag jo kunne laves med en lille fakta-boks, à la den layer man får ved at trykke på et brugernavn ude til venstre ...

Men straks jeg tænker det, kommer jeg til at tænke på den tid, det tager at gennemføre en almindelig undersøgelse af en bruger -- altså ressource-overvejelser, for det er jo potentielt en dræber ...

Næeh, det er det vel ikke, for boksen kan vel være en del af oprettelsen -- næ, det kan de heller ikke, for det er jo ikke usandsynligt, at data ændrer sig ... hrm -- hrm ...

Noget som Plus-brugere kan benytte sig af, måske ?-)

Og de oplysninger man vil kunne have brug for har jo intet med points at gøre, så det er vel lidt hurtigere for databasen at generere dem ,-)

Altså
Bruger: roenving, oprettet 20/6-2001
Ialt oprettet 8 spm, heraf 1 ubesvaret (12.5%)
Heraf de sidste 3 måneder: 1/1 (100%)
som en lille faktabox

-- den stemmer jeg zq for ;O)
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 15:04 #6
god ide :-)
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2003 - 15:09 #7
Lyder som en ret god idé!
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 15:12 #8
Gør det lidt nemmere for dem der jager de useriøse *LOL*
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. juli 2003 - 15:33 #9
roenving << jeg syns ikke at det er 'violation of privacy' .. og jeg har nemlig taget kun 'de gamle' spm med .. da det er lidt uinteresant om man lige har oprettet et spm og ikke har lukket den ...
eks.
-----------------------------------------
Uafsluttede spørgsmål ældre end 1 måned : 31 ud af total 56 <---
-----------------------------------------
sådan en bruger vil jeg ikke hjælpe..... dette lille sætning kan apendes til spørgsmålet på oprettelses tidspunkt...
Og selvom dataen ændrer sig er det jo ligemeget ... det er også øjebliks billedet der er interesant i denne sammenhæng..
Så kan brugeren gør opmærksom på at han/hun har rydet op i deres sager og folk (som gider) kan checke...
Avatar billede lrd Nybegynder
08. juli 2003 - 15:38 #10
Problemet er jo nok at en eller anden nok vil hjælpe selvom det er en useriøs brugere!

Men dette forslag er en fed ide! Problemet er jo oz at selvom en bruger bliver smidt ud kan personen jo bare oprette en ny 2 sek efter!

lrd
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juli 2003 - 15:43 #11
derfor burde der måske være et krav om flere personlige oplysninger under oprettelse!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. juli 2003 - 22:02 #12
tobias28 << jeg tror ikke at det vil gøre det bedre... hva mere bør man oplyse konto nummer? CPR nummer.. det tror jeg ikke ... jeg ville ikke give disse oplysninger ... jeg tror på at disse useriøse mennesker etablerer hurtigt deres track record .. så man hurtigt vil kunne sortere dem fra...
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
09. juli 2003 - 12:56 #13
God ide!

Man burde også kunne se om en bruger er helt 'ny', så kan de hjælpes i gang, eller nemmere identificeres som spammere.

MVH

Henrik, ny
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2003 - 13:01 #14
Ja, oprettelsesdato med !-)
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juli 2003 - 14:21 #15
God ide! Bliber nu oz kaldt nybegynder herinde :-)

Synes nu ellers min score er okay til min tid som bruger ! .heeeh
Avatar billede killer_bee Nybegynder
09. juli 2003 - 14:37 #16
Jeg syns der mangler konkrete kommentarer fra Admins.. som kan bestemme noget...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juli 2003 - 14:55 #17
Jeg kom i tanke om noget mere... :)
Man burde også kunne se hvordan en bruger fordeller point.. altså det ville jo ikke hjælpe hvis han opretter spm og selv ligger et svar og løber af med point ... hvis der er altså givet et gyldig svar..
noget alá :

Point beholdt: 20/250..
så hvis man kan se at en har noget i stil med:
Point beholdt: 240/250..
så ved man at personen enten har været total uheldig med sine spm (hvilket er ret usandsynligt) eller at personen er Zvin ... :)..

P.S. Mangler stadig komentarer fra Admins
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 09:56 #18
Tillad mig at resumere forslagene

Når en bruger opretter et spørgsmål tilføjer systemet automatisk en .sig, eller en infobox:

Bruger: roenving, oprettet 20/6-2001
Point tjent : 30.177
Ialt oprettet 8 spm, heraf 1 ubesvaret
0 ubesvarede spørgsmål ældre end 1 mdr
Point beholdt 0 ud af 145

Ovenstående ligner altså en man bør hjælpe (men ikke nødvendigvis en der har brug for hjælp :-)

Et andet eksempel (håber ikke at fornærme nogen)

Bruger: djproxima, oprettet 27/11-2001
Point tjent : 0
Ialt oprettet 29 spm, heraf 8 ubesvarede
2 ubesvarede spørgsmål ældre end 1 mdr
Point beholdt 0 ud af 1282

Her kan man være lidt mere betænkelig. Jeg ville nok hjælpe da det ikke ligner et af ovennævnte zvin... hul i point'ene.

Jeg ønsker ikke at hænge nogen ud, så her er en anonym jeg har truffet

Bruger: s****, oprettet 9/6-2001
Point tjent : 0
Ialt oprettet 50 spm, heraf 4 ubesvarede
4 ubesvarede spørgsmål ældre end 1 mdr
Point beholdt 618 ud af 1895

Den sidste har lang vej igen før kontoen ser pæn ud. Man kunne håbe at hvis s*** (nej, han hedder ikke svin) skriver et spørgsmål og bliver præsenteret for ovenstående 'regning' i det mindste rydder op i de gamle spørgsmål.

MVH

Henrik, ny
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2003 - 10:58 #19
>>henrikmoller *g*

Skal man så hjælpe sådan en som dig, somhar beholdt ligeså mange point, som du har udlovet *-)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 11:12 #20
:-)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. juli 2003 - 13:06 #21
Ahem, det er fuldstændig korrekt at jeg har beholdt alle de point jeg har udloddet  (0= nul), men skulle vi ikke prøve at holde øjnene på bolden.

Jeg kan godt forstå at E ikke er det mest demokratiske sted, men hvis vi først bliver _helt_ enige om hvad vi vil have, kunne vi oprette et ny spm og bede brugere om at stemme for ved at lave en kommentar i spørgsmålet. Med lidt held kan vi få et par hundrede til at stemme, og det burde da gøre indtryk?

Andre forslag til hvordan vi får det igennem eller forslag til at ændre i mit resume ovenfor?

MVH

Henrik, ny indtil jeg har flere point end lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 13:10 #22
Roenving har dobbel så mange så jeg er en ren rookie :)

Der er flere gode forslag denne tid på E og synes denne er iorden! men om den så bliver til noget er svært at sige!

Har hørt der skulle komme flere nye features men har dog ikke hørt hvornår og hvilke!

MvH Lrd
Avatar billede killer_bee Nybegynder
12. juli 2003 - 22:54 #23
henrikmoller << resumeén holder...

Bliver dog nødt til at råbe !!  ADMIN KIG DOG FORBI HER !!! OG GIV ET BUD PÅ JERES HOLDNING ..

Bare lidt ironisk at jeg sider og skriver om brugere som ikke gider at give feedback når Admins praktiserer det samme!!!!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
25. juli 2003 - 10:49 #24
Det her er til grin .. er der virkelig INGEN ADMINS som vil kommentere dette spm???? .. nu er der gået 2 uger uden svar ..................... eller kommentar.................................... ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede exp Juniormester
25. juli 2003 - 11:02 #25
killer-bee >>
Der er kun en admin :-)
www.ebruger.dk/faq/#hvem_er_admin

Jeg er enig, men lige nu er der jo en E ver.4 på vej, så lad os nu lige se hvad den indeholder ;-)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
27. juli 2003 - 10:03 #26
ok, så venter vi i spænding på version fire. Ellers tager vi denne op igen.

MVH

Henrik
Avatar billede lrd Nybegynder
05. august 2003 - 09:19 #27
Er denne tråd blevet glemt?
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 12:21 #28
-- næh, det har jeg da ikke på fornemmelsen ...

-- men egentlig vil det jo være galskab at begynde at gøre sig klog, når vi nu alle ved, at der skulle komme en gennemskrivning/opdatering af kode og funktioner på E* her snart !-)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
09. august 2003 - 16:51 #29
Absolut ikke glemt - Story of my life : "vi venter på næste version af softwaren"
Avatar billede roenving Novice
09. august 2003 - 16:54 #30
*g*
Avatar billede killer_bee Nybegynder
20. august 2003 - 13:19 #31
var på ferie .. men har ikke glemt tråden .. venter stadig enten på sw opdatering eller kommenter fra admin eller Co-admin
Avatar billede killer_bee Nybegynder
02. september 2003 - 08:49 #32
hvornår var det lige at SW opdateringen skulle komme????????
Avatar billede exp Juniormester
02. september 2003 - 09:28 #33
Af eksperten?
I efteråret...

Men pro-brugere kan afprøve den allerede fra midten af september

/exp (PRO) :-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
02. september 2003 - 09:54 #34
ok.. så venter jeg til det opdatering.. håber bare der sker noget drastisk... det er bland andet derfor jeg ikke er en Pro bruger endnu.. syns der er for mange uegnede mennesker på E .....
Avatar billede killer_bee Nybegynder
30. december 2003 - 14:45 #35
hmmm.. det er vist et glemt spm.. lukker