Avatar billede ra1101 Nybegynder
08. juli 2003 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oversigtudvælgelse svær

Hej

Jeg har en opgavedatabase, hvor hver opgave har en status: 1,2 eller 3.
Jeg har en kategoriseret oversigt, som viser alle opgaver, men mit problem er følgende:

Når alle opgaver i samme kategori er gået i status=3, skal denne kategori ikke vises mere.

Nogen gode forslag???

Rene' Andersen
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
08. juli 2003 - 10:52 #1
Jeg kan ikke lige se nogen nem "sæt et flueben her" løsning i R5.

Det jeg ville gøre, er noget i retning af:
1) På opgave formen, vil jeg lave et PostSave script, der kører en agent.
2) Agenten gennemløber alle kategorier (og derved opgaver) og tjekker om en kategoris opgaver alle har status=3. Hvis det er tilfældet skal den sætte et felt (fx. donotshow=1) på alle opgave-dokumenterne for kategorien.
3) View'ets selection formula rettes til, således at kun dokumenter med donotshow != "1" vises.

Lars/RESULTURE
Avatar billede jogii Nybegynder
09. juli 2003 - 17:14 #2
Der er noget jeg ikke helt forstår:
Viser du opgaver der har "status = 3"?
Hvis du i oversigtens SELECT angiver
  SELECT Status != "3"
så medtages disse dokumenter ikke i oversigten. Når så der ikke er flere dokumenter at vise til en kategori så forsvinder kategorien af sig selv.

Eller er der noget jeg har misforstået?
//Jörg
Avatar billede avest Nybegynder
10. juli 2003 - 11:29 #3
Jeg har en lignende projektdatabase. Istedet for kategorier benytter jeg et hoveddokument og opgaverne er så svar til dette.

Hvergang en opgave gemmes kigger jeg efter om alle opgaver er status tre. Hvis dette er tilfældet sætter jeg et flag på hoveddokumentet og vupti er hoveddokument og underliggende opgaver væk.

På den måde kan jeg se alle opgaver tilhørende et projekt indtil det øjeblik hvor den sidste opgave er færdig så flyttes det til et en anden oversigt.
Avatar billede ra1101 Nybegynder
10. juli 2003 - 15:18 #4
jogii: Du har næsten ret, men problemet er at jeg gerne vil have alle status 3 opgaver vist sålænge at der findes opgaver i dennne kategori,
først når ALLE opgaver i samme kategori er gået i status 3, så skal de ikke vises mere!!!

avest: God ide, men jeg tror desværre ikke jeg kan "bygge" det ind i min nuværende database.
Avatar billede jogii Nybegynder
10. juli 2003 - 17:08 #5
Så gør som avest foreslår.
Du kan bruge @SetDocField($Ref; "Status"; 3) for at sætte værdien på moderdokumentet. Hvis du ikke har har Response-strukturen i forvejen så må du ty til Lars' løsning med LotusScript.
Avatar billede ra1101 Nybegynder
17. august 2004 - 07:35 #6
Undskyld jeg ikke har fået lukket spørgsmålet før nu!!!!