Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:05 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Forskelle på Home og Pro?

Hvad er forskellene på XP Home Edtion, og så XP Pro?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 12:07 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juli 2003 - 12:08 #2
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:09 #3
- og ville det være forkert at konkludere at XP generalt er blevet mere stabilt, nu hvor det har været her i et stykke tid?
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:14 #4
?
Avatar billede gusto Nybegynder
06. juli 2003 - 12:15 #5
Jeg synes det kører næsten 100% stabil på min com, men jeg er træt af, at jeg købte en xp home, for pro virker altså bedst, især i netværk...
Avatar billede espersen Novice
06. juli 2003 - 12:16 #6
tjek evt. Microsoft som udvikler produktet - de har desuden lavet en smart sammenligningsguide:

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/compare_hpro.asp
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. juli 2003 - 12:17 #7
IIS følger heller ikke med Home Edition men derimod i Pro udgaven...
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:20 #8
- og ville det være forkert at konkludere at XP generalt er blevet mere stabilt, nu hvor det har været her i et stykke tid?
Avatar billede gusto Nybegynder
06. juli 2003 - 12:21 #9
beklager espersen, men linket virker ikke...
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. juli 2003 - 12:22 #10
Jeg har kørt XP Pro i over et år og er fuldt ud tilfreds, også mht. stabilitet.
Avatar billede espersen Novice
06. juli 2003 - 12:23 #11
Ok - men har tidligere været der - ret ok - ellers har MS en fin oplistnin gunder hvert produkt - lidt manuelt arbejde for dig. - Men giver en fin oversigt over de features der medfølger i Pro (som jeg vil anbefale)
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:25 #12
- og ville det være forkert at konkludere at XP generalt er blevet mere stabilt, nu hvor det har været her i et stykke tid?
- er det blevet mere stabilt med tiden eller hvordan?
Avatar billede espersen Novice
06. juli 2003 - 12:28 #13
ellers er der skrevet lidt her: http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:32 #14
Vil i ikke gerne svare på dette:

- og ville det være forkert at konkludere at XP generalt er blevet mere stabilt, nu hvor det har været her i et stykke tid?
- er det blevet mere stabilt med tiden eller hvordan?
- og hvad hedder "features" oversat til dansk?
Avatar billede espersen Novice
06. juli 2003 - 12:40 #15
1 .Stabiliteten kan vel godt forventes at stige i takt med at servicepacks udgivers, da de ofte indeholder diverse fejlrettelser.
2. Stabiliteten jar jeg været meget tilfreds med fra starten (efter at have brugt Win98 og WinME, som jeg begge har oplevet som gode med til tider ustabile) + deres ufattelig mange genstarter! -
3. Features kan oversættes til egenskaber (egentlig bare flere små-programmer)
Avatar billede hcma Novice
06. juli 2003 - 12:46 #16
Min mening:
XP er det mest stabile styresystem MS indtil nu har lavet.
Det er nok blevet lidt mere stabilt, men afgjort mere sikker i kraft af de patches/updates der er kommet.
Features: karateristiske træk, væsentlige dele/indhold (som nok er det, det betyder i.f.b. med XP)
Avatar billede znipestar Nybegynder
06. juli 2003 - 12:47 #17
ok, det var bare det....tak