Avatar billede jstidsen Nybegynder
05. juli 2003 - 21:59 Der er 6 kommentarer

memory cleanup - betydning og behandling

Hvis jeg vil aktivere en enkelt bestemt java script på Internet Explorer får jeg meldingen: memory cleanup done. Der er formentlig tale om en fejlmelding, men hvordan kan den fejl rettes, så java-siden kan  komme igennem? Jeg har microsofts java program, men har haft suns java-program. det var dobbelt konfekt - derfor slettede jeg Sun og det er nok grunden til den underlige melding.
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2003 - 22:15 #1
java?

-- i javascript burde du aldrig nogensinde få meddelelser om memory clean-up, for browseren burde ideligt være igang med det ?-)
Avatar billede jstidsen Nybegynder
06. juli 2003 - 16:20 #2
Nej, men selv om jeg altså ikke burde få den meddelelse, er det jo en kendsgerning at jeg får den,,og at den blokerer for java-siden.
Avatar billede roenving Novice
06. juli 2003 - 23:49 #3
>>gentagelse:
java?

java er et programmeringssprog, som kan bruges uafhængigt af computer-type og bl.a. bruges til at lave applets til html-sider på internettet, men også kan bruges til at lave egentlige programmer, som kan køre helt uafhængigt af noget andet ...

Javascript er et script-sprog til browsere, som _kun_ kan køre indenfor en browser eller lignende -- fællesskabet til java kan mest præcist beskrives som 4 bogstaver (: j-a-v-a ;-)

Der kan derfor ikke være noget, som hedder en java-side, men en side kan indeholde java-applets og de kan indeholde noget javascript-kode !-)

Du har ihvertfald blandet noget sammen, og selvom jeg forsøger, kan jeg ikke finde en sammenhæng jeg forstår, men jeg kan da gætte på, at du forsøger at åbne en side, som initialiserer mere end een java-applet, og java VM derfor har brug for at gennemføre javas garbage-collection, jeg ved ikke om det kan have noget med den måde appletten eller appletterne er lavet/konfigureret eller måske de forskellige måder som SUNs og M$ VM'er fungerer, men det lyder slet ikke usandsynligt ...

Et gammelt cowboyder-trick omkring den slags dobbelt-installering var geninstallering via kontrolpanel-->Tilføj/Fjern software og så afinstallering samme vej ...

hth
jes
Avatar billede jstidsen Nybegynder
07. juli 2003 - 17:01 #4
Du har da fuldstændig ret - jeg har blandet noget sammen - rart at snakke med eksperter!
Det drejer sig om Virtual Machine i Sun og MS-udgaverne. De to udgaver er åbenbart kollideret, så en java-applet ikke kan åbnes fordi "memory cleanup done". Jeg har afinstalleret Sun igen, men fejlen er endnu ikke rettet.
Avatar billede roenving Novice
07. juli 2003 - 21:31 #5
Det kan være du kan få noget mere kvalificeret hjælp ovre i java-kategorien, der er sikkert nogle stykker som har hørt om den slags problemer før ...
,-)
Avatar billede jstidsen Nybegynder
08. juli 2003 - 20:42 #6
Selv om jeg ikke fik løsningen på mit problem, siger jeg tak for korrespondancen. Jeg lærte noget om at udtrykke mig klart - og så prøver jeg andre eksperter :-))