Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 21:49 Der er 13 kommentarer

Snitz-forum

Hejsa,

Har fået anbefalet dette sted, som værende godt til hjælp i nød:) Jeg er lidt grøn i opsættelse af databaser, men har brug for at få et snitz forum op og køre. Den skal ligge på en konto hos Frip.dk, er der nogen der kan hjælpe mig med det, er ved at bliv sindsyg af ikke at kunne få det til at virke :) Ved ikke hvor mange point sådan noget koster, men er det for lidt må i sige til :)

Takker på forhånd
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 22:28 #1
Gerne, det er faktisk ikke så svært.

Åben readme filen og læs her. Den beskrive at du skal rette i en asp fil (hedder vist config.asp) du skal fjerne en udkommentering fra den/de linier der angiver hvilken database du vil bruge. Snitz er forberedt til flere forskellige databaser og koden er lavet, du skal bare fjerne udkommenteringen fra de linier der handler om dit valt. En udkommentering se således ud '
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 22:34 #2
Og skal det hele så bare uploades i samme mappe?? Problemet er jeg har svært at få den path de siger at whereami.asp skal give.. Måske jeg har stirret mig blind på det efterhånden :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 22:37 #3
Du kan sagtens uploade det til samme mappe, asp filer og database, det her jeg gjort. Så vidt jeg husker skal du ikke rette stierne, hvis det hele ligger i samme mappe, i den struktur det pakkes ud i.
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 22:55 #4
hmm virker stadig ik.. æv bæv
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 23:09 #5
når udkommenteringen er fjernet og skidtet oploadet og jeg køre setup.asp får jeg bare en side med hele programmeringen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 23:16 #6
Jeg er nødt til at spørge om det helt åbentlyse. Kan dit webhotel køre ASP
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 23:18 #7
Det kan det :)
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 23:25 #8
ahhh forkert string suk.. Det spiller det :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 23:26 #9
Den fejl fås normalt kun hvis hotellet ikke håndtere asp eller hvis siden ikke hedder asp til efternavn. Jeg undersøger lige nogle ting og vender tilbage
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 23:37 #10
Hej igen, har det fået til at virke :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 23:39 #11
Det glæder mig at høre, der er faktisk ret let, når man først lige får hul på det. Husk at omdøbe din administratorkonto og sætte et andet password på
Avatar billede forsker Nybegynder
05. juli 2003 - 23:43 #12
Har jeg gjort, men ved du hvordan man opretter ny kategorier og hoved kategorier..
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2003 - 23:54 #13
Det er længe siden jeg gjorde det, jeg husker ikke præsist hvordan og jeg kan først komme til mit forum på mandag, Det er installeret på et intranet. Såm jeg husker det var det til at gå til. Du skal vær logget på som admin og ind på de særlige adminsider