Avatar billede medusa Nybegynder
03. juli 2003 - 09:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra CET til CEDT

Jeg ønsker at ændre alle datofelter på mine dokuementer fra CET til CEDT. Jeg gør følgende:

felt = Evaluate( {@Text(fd_FastlaasDatoNat_kal;"Z2")},doc)
liste(0) = Cstr(felt(0))
Dim tstr As String
For i=0 To Ubound(liste)
    tstr = Cstr(liste(i))
    liste(i)=ReplaceSubstring(tstr, "CET", "CEDT")
Next

<tjekker værdien>
Set temp1 = New notesdatetime(Now)
Set temp2 =New notesdatetime(liste(0) )

<sætter feltet>
....
---------------------------------------

Det virker fint på nogle af felterne, men 3 felter kan jeg ikke ændre.
Jeg tjekker i temp1 at der bliver brugt CEDT når man opretter en notesdatetime - det gør der.
I min Liste(0) har jeg værdien: 31-12-2000 00:00:00 CEDT
Når jeg køre det igennem temp2 får jeg værdien: 31-12-2000 00:00:00 CET.

?????

Hvad går galt? Hvorfor virker det på nogle af felterne men ikke på andre?
Avatar billede medusa Nybegynder
03. juli 2003 - 10:37 #1
Tillægs spm:
Kan man tvinge en dato til at være lsDST = true (sommertid), også selvom datoen er 31-12-2001 (vintertid)?? Har prøvet med Converttozone, men uden helt.
Avatar billede medusa Nybegynder
03. juli 2003 - 15:46 #2
Fandt en løsning