Avatar billede pixeldude Nybegynder
02. juli 2003 - 22:09 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Wireframe rendering

Kan man ikke lave en wireframe rendering hvor man ikke kan se de skjultelinier.  Det vil side en hvor som man ikke kan se igennem men kun konturen??
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. juli 2003 - 22:42 #1
Du kan sætte den til wireframe når du render.

Forstår ikke spørgsmålet med at man ikke skal kunne se igennem, men kun konturen. Konturlinjerne er jo alle de linjer du bruger, feks hvis du laver en sphere og render i wireframe, så er det konturlinjer du ser.....!!
Avatar billede pixeldude Nybegynder
02. juli 2003 - 22:44 #2
Ja, men du ser jo også de bagved liggende linier med wireframe, det er det jeg ikke vil.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. juli 2003 - 22:50 #3
okay så kunne du slette den del du ikke vil have med, altså den del der ligger bagved. Når du så render får du kun det forreste med.

Jeg tror ikke du kan gøre det med et smart trick desværre.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. juli 2003 - 22:53 #4
Tager man så eksemplet med spheren er der selvfølgelig andre programmer der nok ville løse opgaven nemmere.

Men det kommer selvfølgleig an på hvordan din grafik ser ud
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. juli 2003 - 23:41 #5
Slå 2-sided fra ?
Avatar billede pixeldude Nybegynder
02. juli 2003 - 23:47 #6
Nope, 2 sided har ikke noget med det at gøre.  MAX er da efterhånden et så stort program at det burde kunne lade sig gøre.  Man kunne da det var til DOS.
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. juli 2003 - 00:03 #7
Jeg har stadig ikke forstået det eller rettere hvorfor det skal laves i 3dsmax.
Det du vil er det at lave et 2d billede af et objekt i wireframe ?  Det må det næsten være. Hvis det er ville et billedbehandlingsprogram nok være en bedre løsning.

Hvis det skal være et 2d objekt i en 3d scene, er det en anden sag. Så skulle objektet nok forklares lidt......!!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. juli 2003 - 00:09 #8
Jeg forstår heller ikke hvad du vil så... Et billede til at illustrere din plan, ville være smart
Avatar billede pixeldude Nybegynder
03. juli 2003 - 03:23 #9
I kan se et billed af hvad jeg mener her.  Billedet er lavet i Rhinoceros, men jeg ønsker det samme i MAX.

http://www.dammark.net/exp/rhino.jpg
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. juli 2003 - 08:32 #10
1. Lav en kopi af dit objekt (ctrl+v)

2. Giv kopien en "push"-modifier, med en push-value på 0.1

3. giv kopien wireframe-materiale på, evt med 100% self-illumination...

Voila
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
03. juli 2003 - 08:47 #11
Hvis du ville opnå det samme som i rhino billedet, kunne du så ikke bare lave et screenshoot af dit objekt med Edged faces slået til, og grid og bouncing boxes slået fra?
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. juli 2003 - 16:32 #12
Hvorfor ikke bare indstille din Material til at rendere Wires i stedet for en normal shading i MetrialEditoren.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. juli 2003 - 19:26 #13
moohykler>>> Mit forslag virker både i viewporten og i renderen, og kræver ingen compositing bagefter.

zerohero>>> Fordi han vil have wires _ovenpå_ objektet, så man både ser objektet og den wireframe det er bygget af...

Så vidt jeg har forstået i hvert fald
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. juli 2003 - 19:54 #14
ohhh ser man det ;) Jamen så lyt hellere til i11uzion's idé!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. juli 2003 - 17:49 #15
... Hvaaae pixelfyr, kunne du bruge det til noget, eller ej ?
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 07:13 #16
i11uzion:  Undskyld jeg ikke lige har fået svaret, men det virker sgu ikke helt!!  Det er denne effekt jeg søger: http://www.dammark.net/exp/box.gif
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 07:16 #17
moohykler har fat i noget.  Jeg vil gerne have mit objekt rendered med Edges, og uden faces.  Det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
07. juli 2003 - 08:47 #18
... Det er det, der sker, når man renderer som wireframe. Nemlig at du kun renderer dine edges, og ikke de faces der er imellem
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 08:52 #19
Hvis du kigger på den model jeg har uploadet så kan du se at den ikke er gennemsigtig hvilket den er når man bare render med wireframe.  Jeg vil ikke kunne se de bagvedliggende faces/edges.
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 08:54 #20
Det jeg ønsker er en solid som er hvid og hvor alle mine kanter er sorte!
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
07. juli 2003 - 09:24 #21
Lav det i illustrator, det er lettest.

Hvis du har max 5 er det mega let. Bare giv det et Ink 'n'n Paint materiale, hvor fyldet er hvidt og strokes er sorte.

Alternativt kan du lave en snyde wireframe, hvis screenshootet ikke virker. Snyde vireframen kan du lave ved at lave din solid. Højreklik -> convert to edit poly.
Vælg polygon, marker det hele og giv det et sort selvilluminatet materiale.
Vælg edges, marker det hele og giv det en chamfer til du er tilfreds med wireframe tykkelsen.
Vælg polygon, marker alle de store områder og giv det et hvidt selvlysende materiale.

Så skulle den være der.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
07. juli 2003 - 09:33 #22
... Gør som moohykler siger, eller som mit tidligere forslag. Husk at begge materialer - både til soliden og til wireframen - skal være 100% selfilluminated...
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
07. juli 2003 - 10:04 #23
Jeg skal måske lige gøre det helt klart. Hvis du har max 5, så brug ink n' paint materialet. Det er helt klart det letteste og gør alt det du vil have uden at "snyde".

Ellers brug den alternative fremgangsmåde, Illuzions Push, et screenshot eller tegn det i adobe Illustrator. Det burde altsammen virke.
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 14:42 #24
Jeg prøver lige max 5 metoden iløbet af dagen.
Avatar billede pixeldude Nybegynder
07. juli 2003 - 15:12 #25
moohykler: Smid et svar pointene er dine ...
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
07. juli 2003 - 21:54 #26
hallo hallo