Avatar billede lonse Nybegynder
02. juli 2003 - 16:33 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Trådløs forbindelse

Jeg har lige købt en bærbar, som jeg vil forbinde trådløst med min stationære, så de kan dele internetforbindelse via
mit kabelmodem. Min stationære er ikke trådløst forbundet og har et alm netkort SiS 900-baseret PCI Fast
Ethernet-netværkskort, men min bærbare er ikke forberedt til netværk. Hvad skal jeg bruge af hardware og hvad vil det ca. koste?
Tillægsspørgsmål: hvad vil det koste, hvis jeg også vil lave den stationære trådløs?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2003 - 16:41 #1
Du skal bruge et trådløst PCMCIA kort og et accesspoint. skal du have den stationære på skal du have et trådløst netkort til den også
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2003 - 16:43 #2
Priserne afhænger lidt af hvor hurtigt du vil køre 802.11b standard køre 11Mbit, men der er kommet en ny 802.11g standard der kan køre 57Mb (så vidt jeg husker) og den er lidt dyrer. Med 11b standarden skulle du kunne komme på for et par tusinde
Avatar billede overchord Nybegynder
02. juli 2003 - 16:49 #3
Afhaengigt af hvilken internet forbindlese dy benytter, men hvis du har adsl:
koeb en traadloes switch og to traadloese netkort. Mange switches kommer med indbygget firewall og ekstra features (kig evt paa http://www.hardnsoft.com/ - men findes ogsaa mange andre steder)
En switch vil vel koste omkring 1500 og omkring 500-700 for hvert netkort.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. juli 2003 - 17:21 #4
Hvorfor ofre 2 trådløse netkort når du kan nøjes med 1 til den bærbare, og så forbinde din stationære til accespointet direkte med et netværkskabel.
Avatar billede lonse Nybegynder
02. juli 2003 - 17:37 #5
Tak for hjælpen:-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. juli 2003 - 18:11 #6
Velbekommen tak for point:)