Avatar billede sinus-c Nybegynder
01. juli 2003 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mail View?

Hej

Jeg har lavet en synkroniserings agent i LotusScript, som kan synkronisere kalender data.

Jeg vil gerne lave en tilsvarende agent til at synkronisere mails. Så vidt jeg ved skulle disse mails ligge i brugerens mail-database. Hvilket view skal jeg tilgå for at finde brugerens e-mails?

På forhånd tak.
Avatar billede wise Seniormester
01. juli 2003 - 11:33 #1
All documents (men der har du også kalender aftaler med...
check evt med formtype=memo, reply

Har dog ikke selv prøvet det med agent...
Avatar billede sinus-c Nybegynder
01. juli 2003 - 11:39 #2
Findes der ikke et view man kan tilgå? Med kalender data kan jeg bruge ($Calendar) viewet, og der står kun kalender oplysninger. Findes der ikke ligeledes et view til e-mails?
Avatar billede wise Seniormester
01. juli 2003 - 11:43 #3
Ikke jeg kender, for de bliver jo opdelt i forskellige foldere af brugerne
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 15:47 #4
-- prøv at kigge i de skjulte views, jeg mener at der er et ...

-- arh det er noget tid siden jeg har rodet med Domino/Notes, så det er ikke så klart ...

Jeg mener der er et, som hedder noget henad ($Mails) eller ($Emails)

-- men prøv at holde Ctrl+Skift nede, når du vil se oversigten over views -- der kommer li'e et par enkelte ekstra frem i mail-databasen !-)
Avatar billede jogii Nybegynder
03. juli 2003 - 20:28 #5
Det med <Ctrl-Shift> mens du åbner databasen virker ikke rigtig mere med de nye framesets. Du skal derimod

holde
<Ctrl-Shift> nede mens du vælger
Menu -> View -> Goto...
Nu kan du fra listen vælge en skjult oversigt.
Tryk igen <Ctrl-Shift> men du trykker [OK] og du vil åbne den valgte oversigt og få listet alle skjulte oversigter til venste.

Der er nogle views nederst der starter med ($VIM***) som ser interessante ud.
Det er gamle oversigter fra VIM-interfacet (Vendor Independant Messaging tror jeg det står for).
//Jörg
Avatar billede sinus-c Nybegynder
04. juli 2003 - 10:42 #6
Jeg kan sagtens få et view udfra jeres forklaring som viser mig en liste over mails, hvor jeg kan se subject, dato, afsender osv., men jeg mangler at kunne se selve e-mail teksten for at det er helt komplet.

Ser i nogen løsning?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
11. juli 2003 - 12:31 #7
Hvorfor skal du kunne se "selve e-mail teksten"?

Når dokumentet er i viewet kan du jo lave en handle til dig hvorefter du har adgang til teksten - med din begrænsninger som LS nu har i forhold til RTF.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. juli 2003 - 16:51 #8
Ja du skal via oversigten få et handle til dokumentet. Herfra opretter du et handle til Body-feltet og kan via den Text-property tage den rå tekst ud. Fonte, farver og alt det andet smarte kan du umiddelbar ikke få adgang til (heller ikke billder). Hvis du arbejder med N6 kan du evt. prøve at XML-udtrække indholdet fra Body-feltet.
//Jörg
Avatar billede sinus-c Nybegynder
21. juli 2003 - 10:51 #9
tak :)