Avatar billede hojben Novice
01. juli 2003 - 00:42 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Minimumskrav til at se et java site ?

www.saxobank.com bruger de Java Applets til at streame priser og nyheder etc..

Men hvad er minimumet for en Mac til at se disse?
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 01:25 #1
jeg vil gå ud fra at du bare skal have jre
.. jeg kan ikke finde den på sun's hjemmeside men apple har selv en side ..så prøv at hente det her
http://www.apple.com/java/
Avatar billede hojben Novice
01. juli 2003 - 01:35 #2
Har du selv Mac? Det ville være lækkert hvis der kom svar fra Mac folk, om de kunne se den eller ej.
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 01:38 #3
nope har ikke mac .. men har du prøvet at instalere den?
mac adskiller sig ikke meget fra bsd som jeg selv bruger og der er det ikke noget problem at se applets
Avatar billede hojben Novice
01. juli 2003 - 01:42 #4
Har ikke Mac selv.. men mange mac kunder kan ikke se menuerne og de applets der er på sitet. og det vil jeg forsøge at lave om på..
Måske en Mac-emulator var svaret til os windows folk *G*
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 01:45 #5
ahh ok ;) ja så kan jeg nok ikke hjælpe .. men jeg vil skyde på at mange af dem nok ikke har instaleret java til at starte med.
Avatar billede hojben Novice
01. juli 2003 - 01:51 #6
Problemet ligger i at de godt kan se andre java applets men ikke vores.
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 01:56 #7
så kunne det måske være at i benytter jer af metoder som først er kommet med i nyere versioner af java og folk sidder med en gammel jre
Avatar billede ferdinand.k Mester
01. juli 2003 - 07:42 #8
loadet--> java er preinstalleret i os-systemet på en mac, og versionsnummeret opdateres automatisk. 1.4.1 pt...
Avatar billede hojben Novice
01. juli 2003 - 07:50 #9
Ferdinand > kan du se de applets der er på sitet?
Avatar billede ferdinand.k Mester
01. juli 2003 - 11:17 #10
jeg sidder ikke på min mac nu, desværre...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 11:42 #11
Alle mac'er har indbygget runtime for Java, der bygger på den nyeste version fra Sun.

Sun startede med at lave Java til mac i slutningen af 90'erne, og senere er mac gået
over til at anvende Sun Java kerne i deres egen MRJ version.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 11:50 #12
Jeg bliver ved med at få fejlen java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException 0>= 0, nåe jeg går ind på www.saxobank.com.

Se følgende Java log fra IE 5.2 på MacOS 9.2.2:

An exception occurred:
java.lang.ClassNotFoundException: netscape.javascript.JSObject
    at com.apple.mrj.JManager.JMAppletClassLoader_IMPL.loadClass(Compiled Code)
    at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Compiled Code)
    at g.a(Unknown Source)
    at DCQuoteTable.init(Compiled Code)
    at com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.doAppletInit(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.setState(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.JMViewerEvent.post(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.AVDispatcherThread.run(JMAppletViewerOld.java)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 12:19 #13
Nu har jeg testet på MacOS X 10.2.6 i IE 5.2, og det ser ikke ud som om Saxo Banks Java Applets har det særlig godt.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 12:26 #14
Se følgende Java log fra IE 5.2 på MacOS 9.2.2:
skal rettes til

Se følgende Java log fra IE 5.1.6 på MacOS 9.2.2.:

/per
Avatar billede egonspock Seniormester
01. juli 2003 - 17:05 #15
Problemet er at IE5.2 kun benytter Java 1.3.1 på Mac, mens det kun er Safari, der indtil nu kan finde ud af at bruge 1.4.1. Og så får man menuer og grafer og hele svineriet med, så langt jeg kan se uden at tilmelde mig.
Så svaret er at bruge MacOSX 10.2.6 som styresystem, Safari som browser ( http://www.apple.com/safari ) og med Java opdateret til 1.4.1
(Javaopdateringen hentes gennem Software-opdatering i Systemindstillinger, hvis nogen ikke skulle have fået det gjort).
Til gengæld er det muligt at bestille billetter hos DSB med IE, det kan man ikke med Safari ;-), da DSB stadig er på 1.3.1.
Men vi kan da alle glæde os til 1.4.2, som lige er kommet fra Sun med 2400 rettelser :-)
Avatar billede hojben Novice
02. juli 2003 - 01:36 #16
Egonspock: jeg har oprettet en konto til test.

Prøv at logge ind med 229676 som brugerid og saxo1213 som password.

Kunne godt tænke mig at se om du eller andre kan se menuen under "Contents menu" i venstre side samt graferne, kurserne og news
Avatar billede hojben Novice
02. juli 2003 - 01:45 #17
Jeg takker for de svar der er kommet.. det er dejligt med al den hjælp man kan få når man selv er til "dåser" ;)
Avatar billede hojben Novice
02. juli 2003 - 02:40 #18
Det kunne også være sjovt at se om I mac folk kan downloade og installere traderen. Den er kun lavet til Windows platformen men måske I kendte til en emulator der kunne klare jobbet?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. juli 2003 - 17:34 #19
Surt, Jeg kommer næsten ind, men noget går galt, og jeg får følgende crashlog:
ERROR : QuartzSD_SetUpCGContext has nil context on supposed valid surface.

********** SURFACE DATA DIAGNOSTICS **********
    QuartzSDOps = 137596944
    sdOps = -1779832404
    InitCGContext = 0
    ReleaseCGContext = 0
    SetUpCGContext = -1780084420
    CompleteCGContext = -1780077340
    cgRef = 0
    renderType = SD_Nothing
    surfaceDestination = SD_WindowContext
    awtView = 136705568
    NSWindow Lock Status = 2003-07-02 17:30:50.188 Safari[16806] NSRecursiveLock(0x18e4bc0) locked: YES  recursion count: 3
    manageTightly = NO
    isValid = YES
    createdPrintingContext = NO
************* END OF DIAGNOSTICS *************
netscape.javascript.JSException
Data Frozen
Suspend run...EURUSD 60
Suspend run...DJI.I 60
#
# HotSpot Virtual Machine Error, Internal Error
# Please report this error at
# http://bugreport.apple.com/
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.4.1_01-14 mixed mode)
#
# ShouldNotReachHere()
#
# Error ID: /SourceCache/HotSpot14/HotSpot14-14/src/share/vm/c1/c1_RInfo.cpp, 103
#
# Problematic Thread: prio=5 tid=0x042ce020 nid=0x7958ec0 runnable
#
Jeg håber at dette siger noget for programmøren. Held og lykke med det!
Avatar billede hojben Novice
02. juli 2003 - 23:53 #20
kommer ind hvor? er det på sitet eller i applikationen ?
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juli 2003 - 02:05 #21
Det kommer når jeg logger ind på brugerens side. Det fremgår også af fejl-infoen. Smid blot meddelelsen i hovedet på en programmør, så skal han nok forstå hvad der sker. Her er et par links:
http://developer.apple.com/documentation/Java/Java.html
http://developer.apple.com/search/
http://www.macdevcenter.com/pub/ct/45
Det skulle være rigeligt for 15 point ;-)
Avatar billede hojben Novice
03. juli 2003 - 02:14 #22
Har du mulighed for at emulere windows? smider gerne lidt flere point hvis du forsøger at komme ind via applikationen.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juli 2003 - 22:16 #23
Det kan være lidt svært at downloade noget fra en side, hvor der er en a href som denne:
<a  href="/__DotNet/_Pages/Main.aspx?id=606&Lan=EN&Au=0&Grp=0&Mode=CFD"  class='NoTextDecoration' target='_self' ></a>, for så skal man ramme lige præcis på tomrummet mellem > og < for at udløse linket - jeg klikkede adskillige gange inden jeg gik i koden, men bortset fra det, så havde jeg håbet på at det var en Java-pakke, man fik ned, men da det er en .exe-fil kan jeg desværre ikke hjælpe, da mine Macs er Windows-fri. Men der er helt sikkert nogen, der kan hjælpe.
Avatar billede hojben Novice
03. juli 2003 - 22:45 #24
Jeg takker for din tålmodighed og håber at 60 point er iorden...
Avatar billede egonspock Seniormester
04. juli 2003 - 01:42 #25
Meget fint, takker for point. Ked af at jeg ikke har en VPC liggende.