Avatar billede bjacob1 Nybegynder
30. juni 2003 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Tør jeg det?

Hej
jeg skal have en pc'er til at stå tændt  24/7 og den skal bruges som FTP-server. Jeg har tænkt på at købe følgende (Se nedenfor). Nu er mit problem bare om maskinen er egnet til at stå tændt døgnet rundt og om der er nogen fare mht. at computeren begynder at brænde hvis den står tændt 24/7. Er der nogen der har erfaringer med at have en computer til at køre døgnet rundt? Skal man stille computeren ind i et brandskab eller hvad gør man?

Mvh
Bcop!

Ps. Skal jeg ændre lidt på konfigurationen??? PC er fra http://www.prcdata.dk

Logic Basic PC Athlon XP 2000+, 40GB-HDD, 256MB DDR, CDROM
Beskrivelse
Logic Basic PC giver en god ydelse til prisen og er derfor velegnet både i hjemmet og på kontoret. I det smarte sorte kabinet er der plads til senere at udvide med f.eks. ekstra harddiskplads.

kr. 2545,00 (2036,00)

Bundkort: ECS K7VMM+, Socket A, PC133/PC2100, VIA KM266, VGA, LYD, LAN
Processor: AMD Athlon XP PR2000+ (1667/266Mhz), In-a-box (Thoroughbred)
Memory: 256 MB Performance Memory PC2100 DDR266 RAM
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 8, 40GB, 7200RPM, 2MB, ATA-133
CD-ROM-drev: BTC 52 x CD-ROM ATAPI Intern bulk, særdeles lydløs!
CD-ROM-drev: Sort Front til BTC CD-ROM Drev
Diskettedrev: Alps 3.5" diskettedrev (Sort)
Kabinet: Logic 106 "Black" med 300Watt PSU, ATX og USB
Mus: BTC M370 Mus (Sort)
Tastatur: Logic Cycon Multimedia keyboard, Titan
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 20:02 #1
det er der ingen problemer i ,jeg har tit min tændt i flere dage
det værste der kan ske er at du må genstarte en eller to gange om ugen hvis den bliver ustabil
og den vil nok køre bedst med windows 2000 eller xp ,hvis du ikke har et serverprogram
Avatar billede tommyv Nybegynder
30. juni 2003 - 20:03 #2
Min nuværende maskine kører faktisk 24/7 uden at den bliver synderlig varm. Hvis blot man sørger for at have ordentlig køling skulle der ikke opstår problemer.
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
30. juni 2003 - 20:04 #3
Hej
jeg havde tænkt mig at købe en win xp home version sammen med computeren. Men måske skulle jeg købe 256 mb mere?
Avatar billede amplificator Nybegynder
30. juni 2003 - 20:08 #4
En 256 blok mere vil gøre godt :)

Har også selv en computer kørende 24/7 og der sker intet ved det.. Det man skal tænke mest på er el-regningen :)
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
30. juni 2003 - 20:09 #5
Hej
Hvis jeg må have lov til at spørge...:-)...Hvormeget sluger den computer du har kørende og hvilken konfiguration har den?
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
30. juni 2003 - 20:10 #6
I kr!..;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2003 - 20:23 #7
Den bør sagtens kunne køre 24*7.

Med Windows XP bør du gå på mindst 512 MB RAM.

Hvis den kun skal bruges som server kan du overveje
Linux eller FreeBSD i.s.f. Windows.

Med Windows XP Home Edition skal du lige checke om de har lagt
nogle restriktioner ind på antal indgående socket connections som
ikke matcher dine krav (jeg er ikke Windows haj - så jeg ved
det ikke).

Hvad koster det i strøm at køre uafbrudt i et år ? Det afhænger
naturligvis meget af maskinen, men jeg vil gætte på et sted mellem
500 og 1000 kr. (en maskiner bruger ikke konstant max. Watt).
Avatar billede nogetfx Nybegynder
30. juni 2003 - 20:31 #8
Jeg har en comp stående 24/7(celeron 1300) og har ingen probs med dette. Kan dog klart anbefale at du sætter et par kabinetblæsere i, evt en til ind og en til udsug.. Hvis du har plads kan du have 2x120mm på 7v, det larmer ikke så meget..

BTW: Jeg har cirka regnet ud at det koster mig 1100 at have den til at stå, men som alt andet er det jo en prioteringssag..

/Lars
Avatar billede amplificator Nybegynder
30. juni 2003 - 20:32 #9
Min bruger også et sted omk. de 1000,- stykker..
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
30. juni 2003 - 20:42 #10
Tak for jeres hjælp! Skal nok have bestilt mig en maskine i morgen. Der kommer lidt ekstra ram i og 1 ekstra blæser!

Mvh
Bcop!
Avatar billede tommyv Nybegynder
30. juni 2003 - 20:51 #11
Takker for points :-)