Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 15:21 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern harddisk

Jeg har nu fået min eksterne harddisk samlet. Den stammer fra min pc og alle mine filer ligger på den. Når jeg forbinder via firewire, siger min mac at filer ikke er i et format, så mac kan læse dem. Hvordan får jeg det ordnet (helst en gang for alle), så jeg ikke har problemet hver gang? Min eneste muligheder er at formatere eller ignorere og jeg skal jo gerne have problemet fikset...
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 15:25 #1
Det tror jeg bliver meget svært - hvis du har formateret diske i fat eller andet windows filformat.  Det nemmeste, vil nok være hvis du have mulighed for at proppe diske tilbage i pc, og så brænde dataene på cd eller andet.

Derefter kan du formatere disken til mac
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 15:27 #2
Straszek, det drejer sig desværre om 75gb, så det kan jeg ikke lige overskue...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juni 2003 - 15:29 #3
Du kan også forbinde din Mac med en PC'er, og overføre dem via Samba til Mac.
Hvis du køber et et Gbit ethernet kort til din PC'er, så tager det ikke lang tid. :-)

/per
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 15:30 #4
HAr du mulighed for at forbinde mac/pc i et netværk kunne det også være en løsning! - hvilke os udgaver arbejder du med  - osx?
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 15:32 #5
på nedenstående link findes info om at flytte filer fra pc til mac:

http://www.sigsoftware.com/info/windowstomac.pdf
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 16:18 #6
Jeg har ingen mulighed for at forbinde min pc med min mac, den er nemlig solgt
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 16:19 #7
Så tror jeg du har et problem.......
Avatar billede darkside Nybegynder
30. juni 2003 - 16:23 #8
Hvad format er PC disken i ?
Fat16, Fat32, NTFS ?
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 16:27 #9
ntfs
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 16:30 #10
Bruger du osx eller os 9x
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 16:31 #11
nedenstående fra http://www.apple.com/uk/smallbusiness/mac_pc/peripherals.html

Sharing FireWire devices
As the centre of your digital hub, Mac OS X can handle all kinds of IEEE 1394 compliant devices: from Apple’s iPod, to hard disk drives, DV cameras, scanners, and many other external peripherals.
For the majority of external devices, no driver installation is required; however, for hard disks, bear in mind that Mac OS X cannot open NTFS formatted disks, so please use the FAT PC format instead.
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 16:33 #12
kan jeg fat32 formatere den uden at indholdet bliver slettet?
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 17:02 #13
Det vil du sikkert kunne hvis du stadig havde din pc, men uden den bliver det dog nok svært. Det kunne måsk i teorien virker hvis du installerede virtual pc på din mac, og så få adgang til disken gennem virtual pc. Brude virke i teorien, men det er ikke noget jeg har erfaring med.

søren
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 17:12 #14
Jeg kunne jo så låne min buddys pc, hvis man kan lave det om til fat 32
Avatar billede straszek Praktikant
30. juni 2003 - 17:20 #15
Det var da et forsøg værd, du kan jo prøve at spørge i en af pc grupperne om man kan konvertere til fat fra ntfs
Avatar billede darkside Nybegynder
01. juli 2003 - 20:50 #16
Du kan bruge PowerQuest PartitionMagic
Den kan lave NTFS om til Fat32, kan købes her! ;)
http://www.powerquest.com/partitionmagic/
Avatar billede tonyadams Nybegynder
02. juli 2003 - 10:20 #17
darkside: uden at slette mit indhold?
Avatar billede darkside Nybegynder
02. juli 2003 - 13:26 #18
Ya, brugte selv programmet herforleden til at omkonventere en 80 gb disk fra ntfs til fat32, det virkede fint ;)
Avatar billede tonyadams Nybegynder
04. juli 2003 - 13:53 #19
Darkside, kan duj ikke lave et svar?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. juli 2003 - 15:19 #20
Jo klart nok da! ;)