Avatar billede dellevela Nybegynder
30. juni 2003 - 10:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad er maxscript

nogle der kan give mig en forklaring på hvad det er og hvad det kan bruges til!
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juni 2003 - 10:48 #1
http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5902 måske kan du finde noget om det her
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juni 2003 - 10:52 #3
sidste link hjalp vist ikke sorry
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. juni 2003 - 10:52 #4
hmm kan ikke rigtigt bruge en bog og en tagwall jeg ikke fatter. kan med din egen forklaring!
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juni 2003 - 10:55 #5
Må hellere hopper fra denne tråd da det ikke er mit felt :-)

Fandt bare lidt på google men det hjælper vist ikke meget. Bare afvis mit svar
Avatar billede zerohero Nybegynder
30. juni 2003 - 16:16 #6
Kort fortalt så har mange større 3D progerammer et indbygget script-sprog (nogles mere effektive end andres). Maya's indbygget sprog skulle vist være glimragende, har jeg ladet mig fortælle.
Nå, men med Max-Scripting kan du "scripte" dig til alt det som du ellers kan, når du normalt bruger 3D studio max (og meget mere til). Nogle scripts er faktisk så avancerede at man nærmest kan tale om en decideret plug-in. Men selve pointen med at bruge scripting er selvfølig netop ikke at lave det som du normalt gør med 3D Studio Max, men at lave en script der beregner et eller andet i forhold til noget andet, eller importere et eller andet format osv.
Et godt eksempel er en af de scripts der følger med 3D Studio Max. Hvor man har scriptet en flok fugle der tilfældigt skal flyve rundt men ALDRIG flyve ind i et kamera. Et andet eksempel kunne være at lave "tilfældigt" Gras/Planter/Træer som der ellers vil tage en krig at bygge op manuelt. Kun fantasien sætter grænser her. Dog skal du tage iagt at hvis du aldrig har scriptet før, eller kendt til en eller anden form for programmering er der nok meget der skal indhentes. Det bedste i sådan et tilfælde er at ALLE Max-Scripts er af ASCII fil-formater og kan derfor til enhver tid læses og ombygges af enhver.

Håber det hjalp dig lidt på vej.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede dellevela Nybegynder
01. juli 2003 - 10:18 #7
tak det gjorde det!