Avatar billede tonyadams Nybegynder
29. juni 2003 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværk, hvordan gør jeg?

Hvordan kommer jeg ind på "netværket". Skal hente en del filer på min pc. Kan finde indstillinger for netværk, men ikke lige mere...
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2003 - 20:21 #1
Du skal konfigurere dit netkort med en IP adresse og en subnetmaske der passer det de indstillinger der findes på det netværk du ønsker at logge på, og hvis netværket er sat ordentligt op skal du "indmelde" maskinen i netværket, og det kræver administratorrettigheder i netværker. Hvis du ikke selv har disse, skal du kontakte netværksadministratoren for det netværk du vil på
Avatar billede tonyadams Nybegynder
29. juni 2003 - 20:22 #2
Jamen jeg skal såmænd bare hente filer på min egen pc. Jeg har min ibook og min pc forbundet via switch...
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2003 - 20:24 #3
Jeg er ikke klar over hvordan en ibook går på net og hvordan man overføre filer, men det står vel i ibook'ens dokumentation
Avatar billede tonyadams Nybegynder
29. juni 2003 - 20:44 #4
i "servers" kan jeg ikke finde min pc, men kun min egen. Hvordan får jeg den til at "søge" efter pc'en?
Avatar billede spe Nybegynder
29. juni 2003 - 20:46 #5
Pc-en skal være sat op til at agere server. Ved ikke hvordan du gør men ved at andre har spurgt før dig så prøv at søge i spørgsmålene her på eksperten.
Avatar billede tonyadams Nybegynder
29. juni 2003 - 20:49 #6
Ok kan ikke lige findet noget??
Avatar billede spe Nybegynder
29. juni 2003 - 21:25 #7
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2003 - 00:44 #8
Hvis du er i OSX og din Mac ellers har adgang til netværket omkring dig, kan du prøve at trykke æble-k i Finder, eller manuelt gå i Gå-menuen og vælge "Opret forbindelse til server ...". Det kan være at det er alt der skal til :-). Du kan også gå den anden vej og i Systemindstillinger under Deling vælge Windows-arkivdeling, og så tilgå din Mac fra din PC.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2003 - 00:49 #9
Der er en fin artikelserie her i øvrigt: http://www.macnyt.dk/theme/?query=20011113172119
Avatar billede tonyadams Nybegynder
30. juni 2003 - 10:07 #10
Tja det var alt, hvad der skulle til :) (æble+k) tak egon...
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2003 - 16:40 #11
LOL, Ofte er alt, alt for nemt på en Mac ;-) Takker for point.