Avatar billede willyrap Nybegynder
29. juni 2003 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Audio CD og brændning af CD

Hejsa!

Jeg bruger Windows XP pro.
Når jeg skal brænde en CD i Nero, fryser coputeren når den er kommet til "Checking discs". Det er ikke en gang muligt at trykke CTRL-ALT-DEL. Det samme er tilfældet ved afspilning af en audio-cd. Jeg har lidt mistænkt WinXP's indbyggede CD-indspilningsfunktion, men problemet er det samme efter jeg har slået det fra.

På den samme maskine i Windows 98 fungerer begge ting perfekt, så det er ikke et hardware problem.
Det er en MITSUMI CD-4802TE brænder.

Nogen forslag til hvordan det kan løses?
Avatar billede tommyv Nybegynder
29. juni 2003 - 19:29 #1
Prøv at slå automatisk afspilning fra, og se om det hjælper...
Avatar billede skaw Nybegynder
29. juni 2003 - 20:38 #2
prøv om der er kommet en ny firmware til din brænder mvh skaw
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juni 2003 - 23:42 #3
Førsøg med at afinstallere / slette alle Nero programmer, genstarte og installere på ny. Kunne være den sucks omkring aspi drivere.
Avatar billede mfla Nybegynder
01. juli 2003 - 08:51 #4
Prøv at slå UDMA fra/til i System (tryk Windows + Pause/Break) for dit drev - det kan jo være at der er kommunikationsproblemer?

Har du specielle drivere så som VIA Hyperion eller Intel Application Accelerator installeret (bruges alt efter hvilket chipset der er på dit bundkort, hvilket efter min overbevisning giver bedre performance og stabilitet) - Med dem installeret er indstillingerne ofte de bedste.
Dem kan du evt. finde her:
Intel: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=663
VIA: http://www.viaarena.com/?PageID=300
Avatar billede willyrap Nybegynder
11. juli 2003 - 01:45 #5
Nææ nej det var bare en klassiker... Fjern windows helt, og installer det igen! Så virker det hele...

Ærgeligt! Ingen point.