Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 17:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Admin, Dele med andre ?

Hej Admin.

Har lige et par spm. :

SKAL man dele med andre når det \"købes\" fpr points ?

Det står ikke i jeres regler man skal hvorfor ?

Hvad er grunden til man skal dele ?, jeg synes der er mange \"samlere\" her på eksperten der kun vil have det for at samle.

Hvis man opretter et dyrt spm. til f.els 1000 points synes jeg det ser så \"dumt\" ud at alle folk kan få en kopi, tænk på ham der har givet de 1000 points. Folk der vil have en kopi hvorfor havde de f.eks ikke selv oprette det spm.

- Zhatten
Avatar billede fcs Novice
06. december 2000 - 17:29 #1
Er ideen bag eksperten ikke at det er et vidensdelingsforum (langt ord)? Hvis det er ideen om deling af viden der ligger til grund for eksperten, er det jo også nødvendigt at alle brugere kan få del i den viden der er.
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 17:31 #2
Jeps :) men det er jeg mest irreteret over er det nederst jeg skrev, når man sætter så mange points af til noget fedt, så vil alle have en kopi og de giver ingen ting for det!
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. december 2000 - 17:33 #3
Så kan du jo tilgengæld nasse på 10.000 andre bruger, det burde da gå mere end lige op.
Avatar billede fcs Novice
06. december 2000 - 17:40 #4
Det kan jeg godt forstå, sådan ville jeg også selv reagere. Problemet skyldes måske at der er gået lidt inflation i point\'ne og der oftere stilles mange point på højkant. Måske kunne man aftale en maks. grænse på 300 point?

Måske kunne man også i betingelserne for eksperten skrive at hvis en bruger har betalt mange point (f.eks. 300) for et svar, så opfordres man til at give et mindre bidrag (f. eks. 10% af den oprindelige pointsum) til svareren for hans arbejde. Dette kunne jo også betales som prisen for at forfatteren gider at yde support på det han har lavet via eksperten??

Bare lidt tanker om emnet ;-)
Avatar billede cstern Nybegynder
06. december 2000 - 17:40 #5
Selvfølgelig skal man dele sin opnåede viden. For det første hvad skulle formålet med ikke at dele det være? Hvis det er fordi du vil profitere på det kan du sagtens få løsninger som andre ikke kender - men det koster bare penge. Hvis du satser 1.000 point så er det vel fordi du har et problem som skal løses her og nu eller som kræver et ekstra stykke arbejde. Jeg vil mene det er helt rimeligt at dele, hvis man ikke betaler i cool cash.
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 17:43 #6
Jeg kan forstå hvis folk gerne vil have det får at lærer noget :), men sådan er alle jo ikke måske skulle der laves sådan en at hvis man vil have en kopi skal man give f.eks 10% af de udlovede points, det vil sige hvis en har sat 1000 points af skal man give 100 points får at få en kopi :)

For hvis man virkelig vil lærer noget af det, burde 100 points ikke være noget problem, og dette vil samtigdig forhindre \"samler\" i at rage scripts til sig fra højre og venstre.

- Zhatten
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. december 2000 - 17:46 #7
Hvis du ikke vil dele kan I jo finde ud af noget uden om eksperten og så give ham 300-1000kr for hans arbejde i stedet. Så behøver du ikke dele.
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 17:48 #8
Vil så mænd gerne dele :) synes bare det er irreterende at alle vil have en kopi og det er helt gratis.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 17:51 #9
Mangler stadig svar på sopm. 1 og 2 det er dem jeg helst vil have besvaret.

- Zhatten
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. december 2000 - 17:51 #10
Det er jo sådan set også gratis for dig da point ikke er noget værd i \"Real life\" du har jo ikke givet noget for dem, de fleste har du enda fået bare for at være oprettet som bruger pr.  dag.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
06. december 2000 - 17:58 #11
zhatten>> Hvis du ønsker en specifik opgave løst, og kun vil betale med point, så er du tvnget til at dele din viden/svaret ud. Eksperten er et community, som netop er baseret herpå. Du kan også bruge Eksperten til at søge efter en, som kan løse en opgave for dig. Når det er lykkedes, kan I efterfølgende lave aftaler om egentlig betaling udenfor Eksperten, som du ikke skal dele med andre :) Det er set at nogen lver ting for hinanden, og aftaler betaling i Eksperten-point. Vi er beærede over at point er blevet en gangbar valuta, men det er dog stadig ikke tilladt, fordi grundtanken bag et community ikke er opfyldt. Vedr. reglerne er de en vejledning, og derfor ikke fyldestgørende. OK ?!
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. december 2000 - 18:01 #12
Tak Admin det var svar nok !

- Zhatten
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. december 2000 - 18:03 #13
Vi venter stadig på at kunne veksle vores point til cola\'er :)
Avatar billede fcs Novice
06. december 2000 - 18:06 #14
MMMmmmmmmmm, Cola!!!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. december 2000 - 18:13 #15
Svin! Jeg vil også ha\' c o l a NU !
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. december 2000 - 18:30 #16
Mmmmmmm, sidder lige nu med en issskold cocacola... uhh det er så der dannes kondensvand uden på den. *g*