Avatar billede fathat Nybegynder
28. juni 2003 - 18:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

KaZaa Porte!

Jeg skal til at arrangere et større com-party!!!

Og i vores regler står der at KaZaa og lign. ikke må bruges! vi har derfor en firewall der sørger for at det ikke sker!

Men... Hvad Port bruger KaZaa?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. juni 2003 - 18:12 #1
Kan ikke huske hvilke versioner det drejer sig om, men der kan man ændre porten til det der passer en.. Dvs. du kan køre den på port 80 hvis det passer dig. altså http protokollen...
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. juni 2003 - 18:13 #2
og så er det jo ligefedt at have sat en firewall op... =(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2003 - 18:43 #3
kazaa bruger som standard port 1214, men som sagt kan den instilles til at køre på port 80 istedet.

det du skal gøre hvis du vil udelukke den, er at køre statefull-inspection (tror jeg det hedder)på din trafik.
kazaa skal logge på, og hvis du dropper eller denyer pakken hvor den logger på (noget med X-kazaa-username, hæng mig ikke op på det) så kommer den ikke på deres netværk.

her står mere og samtidigt er her et godt script:
http://www.eksperten.dk/spm/270702
Avatar billede fathat Nybegynder
28. juni 2003 - 18:44 #4
okay! thx!

Lukket!