Avatar billede crito Nybegynder
28. juni 2003 - 17:37 Der er 3 kommentarer

Computer tænder kun hver anden gang.

Jeg har lige købt en splinterny idiotsikker ACER mærkecomputer hos Fredgaard, inden de drejede nøglen om og gav den til Fona.
Den har en 2.4 ghz processor, sidste generations Radeon, 256 mb DDR ram, 80 gb hd. Jeg er ikke helt sikker på bundkortet. Min skærm er en lavpris Medion 19 tommer, som jeg købte ved samme lejlighed.

Problemet er, at skiderikken kun tænder hver anden gang. Jeg kan høre, at maskinen tænder og lave den sædvanlige støj, men hver anden gang reagerer skærmen ikke.
En tidligere tråd nævnte noget med batteriet i bundkortet, men det kan vel ikke være tilfældet her, da der er tale om en splinterny maskine..?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2003 - 17:40 #1
Er tid og dato korrekt når pcén bliver tændt... Hvis ja, så er det ikk batteriet på bundkortet.... Hvad det derimod kan være, er at kærmkortet ikke er trykket helt fast i AGP-slotten.... Det kan være at det er gået løst under transport af maskine... Prøv og pild det ud, og så i med det igen...

-Anders
Avatar billede badazz Novice
29. juni 2003 - 10:23 #2
Hvis maskinen siger nogle biplyde når du tænder for den (de gange den ikke kommer igang) er det noget med noget hardware der ikke er forbindelse til, hvis grafikkortet sidder løst. siger den ca 8 bip, alt afhenigt af hvilket bundkort du har. men hvis maskinen ikke bipper en bare kører.. kan det være din skærm, eller stikket til din skærm. har du prøvet med en anden skærm??  det var måske en løsning..

Mvh Badazz
Avatar billede crito Nybegynder
04. juli 2003 - 20:24 #3
Undskyld ventetiden, jeg har ikke været i nærheden af en computer de sidste par dage. Skærmkortet sidder som det skal - trykket helt ind i AGP-slot'en. Jeg har også prøvet med en anden skærm - uden meget held. Ingen af delene løste mit problem. Andre forslag?