Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. juni 2003 - 23:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Toshiba kamera på windows 2000?

Jeg har lånt et Toshiba PDR-M61 kamera som jeg ikke kan få til at virke under windows 2000. Jeg har fået hentet en driver og installeret kameraet og når jeg går ind under kontrol-panelet kan jeg se at kameraet er sluttet til og tisynelandende virker under "Scannere/kamere", men der kommer bare ikke et "kamera" ikon frem under "Denne computer/ My Computer"... Hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede tumben Novice
28. juni 2003 - 00:42 #1
cameraicon..hvad mener du..der skal da ike være noget i My computer...du skal vel have et program til at hente dine billeder med..går ud fra at det er et digital fotoapparat du taler om...der følger normalt noget "hentesoftware" med..eller det er måske et Videocamera du taler om ????...så skal du jo have noget redigeringssoftware
Avatar billede henninga Novice
28. juni 2003 - 13:59 #2
Så vidt jeg kan se er det et foto-apparat (Du kunne godt have givet link med).
Hvis driver ikke giver et USB-drev i Denne Computer, er det måske en Twain-driver.
Start dit billedbehandlingsprogram og vælg at importere fra twain-enhed (Scannere etc.)
Hvis det er Photoshop skal du i Filer/Importere/Twain (vælge enheden).
Har du checket om der er kommet et nyt program under Start>Programmer.....
HenningA
Avatar billede henninga Novice
13. juli 2003 - 03:21 #3
Feedback ???
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
19. august 2003 - 21:49 #4
hmm jeg fandt for resten ud af at kameraet forlangte et meget specielt stykke software fra et firma der ikke eksisterer mere. Det software de lavede blev solgt videre til et andet firme der så førte det specielle stykke software videre som deres eget produkt under et nyt navn. Produktet blev herefter opgivet og et nyt stykke softwere kom i stedet for det gamle.

Til mit held virkede det sidstnævnte software med det oldgamle kamera jeg havde lånt af min onkel! :-)

Da jeg selv fandt en løsning (efter tre timers detektivarbejde) tillader jeg at jeg selv tager point!