Avatar billede nksport Nybegynder
27. juni 2003 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruger logget på netværket

Hej..

Er der nogen der kan hjælpe med et script, der kan fortælle mig hvilke brugere der er logget på vores lokale netværk.
Det skal være uden at jeg skal hen og lave et script som skal køres når brugerne logget på og af.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. juni 2003 - 15:43 #1
Avatar billede nksport Nybegynder
27. juni 2003 - 16:32 #2
Den viser hvem der er logget ind på et website, jeg skal bruge en funktion der viser mig de bruger der er logget på vores netværk.
Avatar billede slash Nybegynder
27. juni 2003 - 23:41 #3
så skal du vist have gang i en forespørgsel til AD! Vil anbefale du kigger www.microsoft.com/msdn --- det kan hurtig blive giftig

Har set et eks. i .net hvor man ret let tilgår AD og viser fx. brugere i en datagrid!
Avatar billede lasserasch Juniormester
30. september 2003 - 10:06 #4
Er det Active Directory, så drop alt hvad Slash & Nksport råder! De ved vist ikke så meget om AD!

Klik start, kør og skriv "mmc.exe" Vælg Filer og klik "add/remove snapin"
Vælg det snapin der hedder sessions og vælg at vise session for jeres filserver"

Du vil nu få en meget detaljeret liste over hvilke brugere der er logget ind på hvilke maskiner! Hvor mange filer de har åbne osv osv osv.....

Så, når folk siger det ikke kan lade sig gøre, eller at du skal have en masse ekstra software! Så lad være at tro dem! Det passer ikke!
Avatar billede nksport Nybegynder
12. november 2003 - 14:37 #5
Kan ikke bruge jeres svar til noget, desværre