Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan man finde folk via IP adresser?

Jeg er blevet udsat for chikane på internettet,(jeg er selvstændig, og er blevet chikaneret på mit erhverv) vedkommende har skrevet under falsk emailadresse, men kan man finde vedkommende via en IP adresse? Og hvordan? Jeg ved ikke om dette er det rigtige fora at skrive i, undskyld hvis spørgsmålet skulle have været placeret et andet sted.
Mvh Matilde
Avatar billede soreno Praktikant
26. juni 2003 - 17:07 #1
Slå IP adressen op her:
http://ripe.net/db/whois/whois.html

Og skriv til vedkommenes udbyder - så bør de stoppe det.
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 17:11 #2
der skal normalt en dommerkendelse til før de vil udlevere en adresse på den ip der er sendt fra
ved en anmeldelse skal du have en kopi af de mail med som du har ,samt den ip de er sendt fra og hvilket tidspunkt ,da han kan have en anden ip nu
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2003 - 17:14 #3
Hvis du er godt inde i hacker teknikker så er det faktisk ofte ret let at finde ud af hvem der er bag en IP adresse, men flere af disse teknikker er ikke lovlige, så.......
Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:18 #4
Jeg har desværre ikke den fulde adresse, der mangler de sidste 3 tal, de er ikke opgivet på den side hvor vedkommende har skrevet, jeg ville bare så gerne have et lille "clue" om hvor det er skrevet fra, jeg ved at dem der styrer siden, har skrevet til vedkommedes netværk om at få adgangen lukket, men de vil ikke oplyse mig om hvor det er skrevet fra
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2003 - 17:20 #5
Det kan ikke gøres med lovlige midler, med ulovlige sagtens
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 17:20 #6
hvis du vil have det at vide bliver du nød til at melde det til politiet
så er det bare om det er så galt at de vil gøre noget ved det
Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:20 #7
ØV
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 17:21 #8
bufferzone>>du må ikke opfordre til ulovligheder
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2003 - 17:23 #9
Det gør jeg bestemt heller ikke, man kan sige at jeg selv sidder på den rigtige side af hegnet, derfor kender jeg disse teknikker. Bruger dem dog kun i lukkede netværk som test af sikkerhed
Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:35 #10
Okay jeg fik den fulde adresse, jeg har fundet frem til antenne foreningen via det link soreno gav, men kan man se præcis hvem der har IP`et? Jeg kan ikke lige læse mere ud af de oplysninger end antenneforeningens navn
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 17:36 #11
det er kun udbyderen der ved hvem den tilhøre
Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:37 #12
Okay tusind tak for svar, hvordan gør jeg med point? I har jo allesammen hjulpet.
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 17:41 #13
du deler dem mellem dem du mener der har besvaret dit spm ,udfra det som du oprettede det udfra
Avatar billede matildebkj Nybegynder
26. juni 2003 - 17:48 #14
Hovsa jeg ved sgu ikke om det kun var bredker der fik alle points, jeg trykkede bare på "accepter"