Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 13:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bruger maildatabase via COM

Jeg har et vbscript som skal løbe brugernes maildatabase filer igennem og åbne dem via COM interfacet i nlsxbe.dll. Jeg kan godt åbne administratorens maildatabase, men så snart jeg forsøger at åbne en brugers går det galt. Jeg får ingen fejlmeddelelse, mit view objekt bliver blot "Nothing", som vil sige jeg ikke fik databasen åbnet.

---
Set NotesSession = CreateObject("Lotus.NotesSession")
NotesSession.Initialize

Set NotesDatabase = NotesSession.GetDbDirectory("").OpenDatabase(DatabasePath & Database)
Set NotesCalendarView = NotesDatabase.GetView("($Calendar)")
Set NotesDocument = NotesCalendarView.GetFirstDocument
-----

Er det noget med at man skal have specielle rettigheder?!????

Håber nogen har et forslag..
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 14:18 #1
Det lyder præcis som et rettighedsproblem, for hvis den bruger, som er bag COM-objektet ikke er listet i ACL'en skal det ingen adgang have overhovedet ...
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 14:37 #2
Hvordan får jeg det lavet således at jeg via COM objektet kan løbe igennem alle brugeres maildatabaser?
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 14:39 #3
Hvis jeg udskriver NotesSession.UserName så kan jeg se at det er selve "serveren" der er logget ind.
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 14:41 #4
-- og det er vel mail-serveren ...
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 14:51 #5
ja
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 14:51 #6
men jeg kan stadig kun få lov at åbne administratorens mailfil, og jeg vil gerne cykle igennem dem alle, da jeg skal samle noget kalender data.

hvordan får jeg rettighed til det?
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 15:04 #7
jeg har forsøgt mig med InitializeUsingNotesUserName, men uanset om jeg taster korrekt brugernavn og password eller ej, så får jeg bare beskeden:

NotesSession: Invalid user name

...

Jeg fatter det ikke lige helt. Hvor svært kan det være at få lov til at køre alle brugernes mailfiler igennem :/
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 15:38 #8
Har du kigget i mail-db'ernes ACL'er ?-)

-- kan være mail-serveren bruger local access, men ikke kan gøre det med et COM-objekt ...
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 16:06 #9
synes at ACL'erne ser rigtige ud. jeg har også været inde i serveren og opsætte at server+admin bruger må benytte java/javascript/COM under "Security"-fanen.

Nogen ideer hvorfor det ik virker?
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2003 - 16:08 #10
-- næh, desværre ;-|

-- det er for lang tid siden, jeg sidst har haft en Domino-database i hænderne *-)
Avatar billede sinus-c Nybegynder
30. juni 2003 - 12:37 #11
har fundet en anden vej til at løse mit problem.