Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

COM / Domino

Hej

Er det muligt at anvende COM interfacet "nlsxbe.dll" på en server, hvor der ikke er Notes installeret, da jeg har en Windows Service, som skal kører på en server hvor der ikke er Notes, men den tilgår så en anden maskine i netværket hvor der er Notes. Tilgangen skal så foregå via COM interfacet.

Jeg kan nemlig ikke få lov at gøre:

regsvr32 nlsxbe.dll

Selvom jeg har DLL filen liggende på serveren (den hvor der ikke er Notes).

Nogen der har nogle gode ideer?
Avatar billede jogii Nybegynder
25. juni 2003 - 12:13 #1
Nej, desværre ikke. Det ville sikkerhedsmæssigt heller ikke være særlig forsvarligt :-) For at få native Notes-adgang SKAL der installeres in klient med in gyldig USER.ID, så authentication etc. virker. Sådan er sikkerhedsmodellen bygget op.

Hvilken konkrete fejlbesked får du ved at udføre regsvr32 nlsxbe.dll ?
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 13:21 #2
Ok tak. Det var alt jeg ville vide :)
Avatar billede sinus-c Nybegynder
25. juni 2003 - 13:21 #3
x