Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2003 - 23:21 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Konvertere DAT filer til JPEG

Jeg har forlist nogle billeder ( CA. 600 stk.) Men jeg har dem på en CD hvor de ligger som DAT filer i Ulead PictureShow. Nu forøger jeg at redde dem.  Jeg kan godt konvertere dem til MPEG via VDCEasy. Kan I hjælpe mig med enten hvordan jeg kan konvertere DAT til JPEG, eller MPEG til JPEG.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2003 - 23:22 #1
prøv med www.irfanview.com og installer Plug-ins også
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2003 - 23:27 #2
Uha det gik stærkt. Vil du ikke godt være venlig at uddybe dit råd. Desværre er jeg elendig til engelsk, så hvi du lige forsøger at fortælle mig lidt om hvordan og hvad jeg skal gøre, så vil jeg blive glad.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2003 - 23:30 #3
download irfanview
http://www.tucows.com/preview/194967.html

installer det

Hent Plug-ins
http://www.tucows.com/adnload/194967_75078.html

installer det

prøv så om du kan åbne dine DAT/MPEG med irfanview og evt gennem dem som Jpeg..
Hvis du kan det, så kan du bruge batch funktionen i irfanview, til at konventere din 600 stk til jpeg på een gang
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2003 - 23:57 #4
Nu har jeg instaleret det. Når jeg åbner programmet kan jeg hente mine datfiler ved at gå ind i batch. her ligger alle filerne i en rude i venstre side. Så aner jeg ikke hvad jeg skal, Hjælp.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2003 - 23:59 #5
kan du overhovedet åbne dem og se dem i irfanview?
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. juni 2003 - 00:05 #6
Jeg ser dem som ikoner, men kan ikke åbne dem
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2003 - 00:12 #7
hvis du ikke kan åbne dem, så kan du ikke bruge irfanview :(

men kan du da ikke bruge Ulead Pictureshow til at lave dem tilbage da?
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. juni 2003 - 00:14 #8
Hvordan, det må du meget gerne fortælle mig
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2003 - 00:17 #9
aner det ikke, har aldrig brugt nogle Ulead produkter :(
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. juni 2003 - 00:24 #10
OK. men tak for dit forsøg
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 07:19 #11
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. juni 2003 - 09:24 #12
Jeg har hentet programmet, men kan ikke se hvordan det skal bruges (Manglende engeskkundskaber) Da det blev instaleret viste der sig nogle filtyper, her var DAT filer ikke på listen.
Siger det dig noget?
Avatar billede krc_ Nybegynder
25. juni 2003 - 14:53 #13
Hej Arne!
Hvis det ik er nogle meget private billeder kan du prøe at sende et af dem til mig. Hvis jeg på en eller anden måde kan konvertere det til jpeg, sender jeg dig en vejledning!
Send på kristian@totalpc.dk
Avatar billede krc_ Nybegynder
25. juni 2003 - 14:54 #14
prøe=prøve
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 16:04 #15
arnepedersen>>Nej, det var et gæt, jeg bruger selv Acdsee, dog i version 4.0, Den kan heller ikke konvertere Dat filer.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. juni 2003 - 16:37 #16
Prøv den her, den kan vist det hele, det ser ihvertfald noget avanceret ud: www.blazemp.com/blaze_media_pro.asp
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. juni 2003 - 16:41 #17
sorry,det har jo ikke noget med lyd at gøre
Avatar billede arnepedersen Forsker
25. juni 2003 - 22:51 #18
Det ser svært ud, nu har jeg sendt en fil til Krc så venter jeg spændt på om han kan hjælpe. Hvis det lykkedes, vil jeg selvfølgelig vise her hvordan.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 22:52 #19
Jeg krydser fingre imens.*S*
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. juni 2003 - 15:07 #20
Jeg har nu fået resultatet retur fra Krc. Efter nøje gennemgang må jeg konstatere at resultatet ikke er anvendeligt - ærgeligt - da han virkelig har brugt tid på det. Derfor, selv om det ikke lykkedes vil jeg dele point mellem Krc og rkhdk, som også har været ihærdig.
Hvis I finder en brugbar løsning vil jeg gerne fortsat have det at vide.

Nu er jeg i en vanskelig situation. Jeg kan simpelthen ikke give jer point.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
27. juni 2003 - 18:12 #21
Arnepedersen>>Du skal bede Krc og Rkhdk om at lave hver sit svar, når de så har gjort det, skal du bare acceptere begge svar, så får de deres point.
Se evt. her:
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Hele den uofficielle FAQ her:
http://www.ebruger.dk/faq/
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. juni 2003 - 10:28 #22
Det er så hermed gjort. er I venlig at give mig et "lille" svar, så I kan få Jeres point.
Arne
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juni 2003 - 13:04 #23
;o)
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. juni 2003 - 23:22 #24
Tak til fromsej for tippet.
Krc, kan du ikke sende mig et svar så jeg kan afslutte med dine point?
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. juli 2003 - 20:21 #25
Ja jeg har lige afsluttet et andet spørgsmål. Der lykkedes det - fordi jeg delte point mellem to - at en tredie, som i øvrigt ikke havde deltaget med noget konstruktivt, blev så sur at han bad om at jeg forsvandt fra hans univers. Og han var glad for at han så ikke mere skulle bruge mere tid på mig.
Hvordan skal man give point uden at fornærme folk? Jeg bryder mig bestemt ikke om at nogen bliver sure, fordi de ikke får alle de point der er.

Jeg syntes det er svært. Man vil gerne have hjælp, og der er heldigvis mange som gerne vil hjælpe, mem der må uværligt være nogle som ikke får point. Sådan er det, og jeg er da bekymret over systemet, hvis det handler mere om at få point end at hjælpe folk fordi man tilfældigvis har en større viden på netop dette felt.
Jeg vil dog stadig forsøge at opdatere min viden, bl.a. i EKSPERT.

Da jeg ikke har hørt fra Krc, giver jeg alle point til rkhdk, og siger tak for forsøget.
Arne
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 20:24 #26
Arnepedersen>>Hvilket spørgsmål oplevede du det i?
Du skal ikke lade dig skræmme væk af en dårlig oplevelse, så var vi vist ikke mange tilbage.*S*
Det handler IKKE om at få point, det handler om at hjælpe og få hjælp.
at der så er nogle enkelte der går højere op i point end i det andet, det er jo beklageligt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2003 - 20:30 #27
Takker for Pointz! ;o)

krc => skriv hvis du vil have 15 pointz ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 20:34 #28
Arnepedersen>>Det sure opstød skal du ikke tage dig af, det må han selv rode med.*G*
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. juli 2003 - 21:20 #29
Til fromsej, det var dette spørgsmål. http://www.eksperten.dk/spm/368074
Jeg ved ikke hvordan jeg laver et link.
Og iøvrigt tak for din opbakning. Jeg syntes faktisk det var en ubehagelig oplevelse.
Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. juli 2003 - 21:21 #30
Nå nu fandt jeg åbenbart ud af det.
Arne
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 21:23 #31
*S*
Det er altid ubehageligt, men der er ikke andet at gøre end at sige "NÅ" og komme videre.
Her er heldigvis flest rare mennesker på Eksperten, så de få andre, fred være med dem. ;o)
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. juli 2003 - 21:26 #32
Jeg har set *S*, hvad betyder det?
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 21:27 #33
*S* Er at smile ( høfligt )
*G* Er at grine, stadig høfligt.
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. juli 2003 - 21:29 #34
Tak fromsej. Vi høres nok ved senere.
Med venlig hilsen
Arne *S*
Avatar billede krc_ Nybegynder
07. juli 2003 - 09:18 #35
Hey !
har været på kursus og derfor ikke i nærheden af en PC....Har eddermanme abstinenser :o) !

Beholdt bare point!

Vi snakkez ved derude i ekspert-land :o)
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. juli 2003 - 10:16 #36
Så vil jeg give dig en undskyldning,jeg troede du var sur fordi du ikke fik alle point. Jeg vil meget gerne give dig nogle point. Dog ved jeg ikke hvordan jeg gør nu, har du et bud, ellers kontakt Krc som tillsyneladende ved hvordan.
Med venilig hilsen - og stadig tak.
Arne
Avatar billede krc_ Nybegynder
07. juli 2003 - 10:20 #37
Nej nej der skal sgu mere til at gøre mig sur hehe... :o)
Pyt med de point. Jeg når alligevel aldrig til tops hehe...
Velbekomme.
/Krc_
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. juli 2003 - 10:31 #38
*S*