Avatar billede itognet Nybegynder
24. juni 2003 - 18:04 Der er 5 kommentarer

Hvilken fil / registry key mangler jeg ?

Hej,
Jeg har lavet et program som kører op mod en Interbase server (på en anden PC).

Men for at programmet kan køre skal Interbase serveren installeres og derefter afinstalleres lokalt på den enkelte arbejdsstation -

Er der en form for registry ting eller en fil som skal ligge lokalt, for at det fungerer ???
Avatar billede webshortcut Nybegynder
24. juni 2003 - 19:52 #1
Der skal installeres en interbase client på den pc
hvor programmet ligger. den skulle gerne ligge sammen
med server installationen. den version jeg har kan jeg
vælger om jeg vil installere en client eller en server
Avatar billede itognet Nybegynder
24. juni 2003 - 20:12 #2
ja - men forstå mig ret - jeg afinstallerer hele Interbase installationen inkl. client delen. Men alligevel fungerer mit program.

Klient delen er indbygget i mit program.

Vil jo helst være fri for at installere mere end højst nødvendigt.
Avatar billede webshortcut Nybegynder
24. juni 2003 - 20:36 #3
hmmm så er jeg lidt sat da jeg mener uanset hvordan man
gør skal interbase client være installeret (den version jeg har brugt er
temmelig gamle ca version 5.6) men jeg mener at key oplysningerne gemmes
i denne fil ihvertfald version 5.6 ib_licen.dat
håber det hjælper
Avatar billede itognet Nybegynder
25. juni 2003 - 08:59 #4
Hov, der er noget der står mig!! -

Jeg tror ikke at rene maskiner har en interbase driver - og derfor, når jeg installerer og afinstallerer interbase - bliver denne driver lagt ind. Men bliver aldrig afinstalleret. - Mener at jeg så noget i odbc configurationen.

Så nu gælder det for mig om at finde ud af hvordan man lægger en interbase driver på uden at skulle installere hele interbase pakken.
Avatar billede webshortcut Nybegynder
25. juni 2003 - 20:08 #5
du kan få en trial version af en interbase driver på nedenstående url
http://www.odbcdriver.com/products/9999/documentation.phtml?product=2201
eller en gratis hos http://ofbodbc.sourceforge.net/ hvor du også kan hente
source coden da det er open source

held og lykke