Avatar billede natx Nybegynder
24. juni 2003 - 16:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Interbase - MySQL

Hej findes der et program der kan konvertere en Interbase database til MySQL ?
Måske selv generere META-DATA (DDL)?
Avatar billede kustoden Nybegynder
24. juni 2003 - 19:26 #1
Hvis du kan finde en ODBC-driver til MySQL og har Delphi eller C++ Builder, kan du gøre det med Datapump.
Avatar billede natx Nybegynder
24. juni 2003 - 21:56 #2
Hvor finder jeg en sådan driver?
Avatar billede kustoden Nybegynder
24. juni 2003 - 22:02 #3
prøv http://mysql.oregonstate.edu/downloads/api-myodbc.html

- eller google, søg på "Mysql odbc" :-)
Avatar billede natx Nybegynder
24. juni 2003 - 22:12 #4
-men hvordan bruger jeg den?
Avatar billede kustoden Nybegynder
24. juni 2003 - 22:23 #5
Du installerer ODBC-driveren, og sætter en forbindelse op til din database.

Når du har gjort det, skulle BDE gerne have fundet den. Hvis ikke, må du lige hjælpe den lidt ved selv at lave en ny ODBC-forbindelse i BDE Admin.

Det være gjort starter du datapump, og følger de anvisninger, der er.

Det er ret enkelt.
Det, jeg ikke ved, er om MySQL ODBC driverne fungerer korrekt, men gør de det, så kører det.

Jeg har brugt medtoden til at flytte mellem Paradox, Access, DBase, Interbase, MS SQL Server, Oracle m.m. Ingen problemer.

(Du skal bare ikke flytte dine views, de bliver flyttet som tabeller, og følgelig er et billede af den oprindelige database på konverteringstidspunktet.)