Avatar billede jap76 Nybegynder
22. juni 2003 - 22:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søg og erstat i tekststreng

Hej

Jeg har en tekststreng, som ligger i en Access-database og som indeholder et linieskift. Når jeg udskriver tekststrengen, bliver linieskiftet ignoreret.

Jeg går ud fra at jeg på en eller anden måde skal løbe tekststrengen igennem ig erstatte linieskift-tegnet (chr(13)?) med "<BR>", men hvordan gør jeg det ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:22 #1
replace(str,vbcrlf,"<br>")
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:22 #2
Replace(rs("DinTable"), vbCrLf, "<br>"
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:22 #3
argh... 2 sek og en parantes for sent ;o)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:23 #4
men dette er når du indsætter i tabellen, når du læser er det...

replace(rs("ditfelt"),vbcrlf,"<br>")
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:24 #5
Men anders...

Er vbcrlf også tegnet når man læser fra dben, eller virker det kun når man indsætter ...?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:25 #6
Begge....

Og begge dine løsninger er identiske ;o)

-Anders
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:26 #7
ja, det er de..!

Det var bare lige en tanke der kom, og så glemte jeg lige at ændre det vbcrlf til char(13) som jeg egentlig ville have skrevet ;-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:27 #8
hehe... Okay... Men min erfaring er at de begge virker lige fint... Men hvis du laver den ved indsæt, behøver du ikk lave den ved udtræk.. Og omvendt.... Bare lidt script-optimering...

-Anders
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:29 #9
jeps...!

Men hvis du laver den ved indsæt og vil ændre fx. i et textarea på et senere tidspunkt skal du vende den igen...
Til: replace(str,"<br>",vbcrlf) for at se hvor der er mellemrum...
Avatar billede jap76 Nybegynder
22. juni 2003 - 22:30 #10
Det er jo forrygende... 2 min. og ens problemer er væk. Det er jo lige før det ikke kan betale sig at slå op i bøger mere ;-)

a-torsten får point. Det første eksempel virker helt OK.

Tak !
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:30 #11
Arh hvar...!

Synes nu mere om en deler så, da jeg har skrevet det samme...
Avatar billede jap76 Nybegynder
22. juni 2003 - 22:30 #12
UPS

Det var ellebaek jeg mener...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:31 #13
Nå ok...!

Vil du have nogen af dem Anders ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:32 #14
Hehe.... Close.. But no Cigar....  ;o)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juni 2003 - 22:32 #15
elle... Nej... behold du dem bare... Du var hurtigst på aftrækkeren ;o)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. juni 2003 - 22:32 #16
Ok...!

Men det var også kun lige ;-)