Avatar billede geden10 Nybegynder
21. juni 2003 - 19:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kontaktperson/emne

Hej
Kan man få outlook express til at huske emnet?
F.eks, når man mailer fast til èn person,og ønsker at bruge samme  emne hver gang?
Venlig hilsen Lisbet
Avatar billede pfp Nybegynder
21. juni 2003 - 19:17 #1
Nej det kan man ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 19:32 #2
Det tror jeg ikke du kan, men du kan jo bare lave en mail med emnet og sende til dig selv og så besvare den når du sender så har du da emnet klar.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 19:43 #3
Hmm vil du ikke være så venlig at forklare hvorfor du bare afviser uden at begrunde?
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. juni 2003 - 20:36 #4
Jeg er ret sikker på at have læst, at det skulle kunne lade sig gøre .Dette, i et gammelt "Komputer for alle" blad!Jeg kan jo huske forkert....
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 20:54 #5
Jeg mener stadig ikke du kan gøre det direkte, men hvad med at lave en htm fil med et link som du trykker på:
<a href='mailto:ccc.@ccc.cc?subject=Hej med dig'>En mail med samme emne hvergang</a>
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. juni 2003 - 21:40 #6
God ide.
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 21:02 #7
Velbekomme og husk nu at lukke spørgsmålet :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 13:36 #8
Hva' øh sker der noget her?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:54 #9
Jeg takker for point.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
25. maj 2004 - 14:51 #10
For at undgå den helt store link-fest, kan man også benytte outlook (Express)-funktionen 'Draft'...

indtast adresse og subject og vælg 'overfør til...' -> drafts

Nu kan du klikke på drafts i outlookbaren, og.... VUPTI! Din mail med det hele...

Smart... Men link ideen er da heller ikke tosset... :)

stefan_v
Avatar billede geden10 Nybegynder
26. maj 2004 - 21:37 #11
Hej Stefan, vi bruger outlook express 6.0, hvor fnder jeg funktionen draft,

venlig hilsen
geden 10
Avatar billede pfp Nybegynder
26. maj 2004 - 21:41 #12
Draft hedder "Klader" hvis din Outlook er dansk..
Avatar billede geden10 Nybegynder
26. maj 2004 - 22:11 #13
Hej allesammen.

så lykkes det, mange tak for jeres hjælp

geden 10
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 09:10 #14
Hej Stefan/pfp
Når jeg har indtastet adresse og overføre til kladde, under filer gem,
når jeg så sender e-mail fra kladde, forsvinder den, hvad skal jeg gøre for
af jeg kan hent den igen, jeg kan ikke gemme som, hvad skal filen gemmes som ?

på forhånd tak.

Geden 10
Avatar billede stefan_v Nybegynder
27. maj 2004 - 09:34 #15
Jeg var vidst lidt hurtigt ude mgt. til drafts. Når man overføre brevet til en anden mappe, ligger den kun standby til at blive sendt. Den sender ikke en kopi af sig selv.
Jeg har dog fundet en anden udvej, som stadig er lidt smartere end linket.
Når du har skrevet din "standard"-mail - udfyldt adresse, subject og/eller body, så vælger du 'gem som...' og gemmer mailen, som 'Mail (*.eml)' ex. brevTilSøster.eml
på foreksempel skrivebordet eller i dokumenter-mappen.

Når du så skal skrive et brev til søster dobbelt-klikker du på ikonet i stifinder og... VUPTI! Der var den igen, denne gang kan du dog sende mailen 1000 gange uden at den forsvinder...

Lidt træls at den ikke kan blive liggende i Outlook, så man kan adskille filer fra mail, men sådan er det nu engang...

stefan_v
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 11:11 #16
Hej Stefan_v

Når jeg skal 'gem som...', kan jeg ikke finde filnavn mail (*eml) ex, der kommer andre op
som vi kender fra word, og jeg kan ikke overskrive feltet ???, word-dukoment- RTF,
webside - alm tekst.

Geden 10.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
27. maj 2004 - 11:34 #17
hmm... Det virker ret spøjst...
Jeg har lavet tre screenshots, så du kan se hvordan det ser ud hos mig:
http://stefanvestergaard.dk/oesave/oe_save01.gif
http://stefanvestergaard.dk/oesave/oe_save02.gif
http://stefanvestergaard.dk/oesave/oe_save03.gif

Ser det sådan ud hos dig?

stefan_v
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 13:08 #18
Hej Stefan _v.
så faldt 10 øreen mange tak for din hjælp, i er bare gode.

Venlig Hilsen
Geden 10.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
27. maj 2004 - 13:17 #19
Det var så lidt. Skulle det være en anden gang. :)

stefan_v