Avatar billede blueeye97 Nybegynder
21. juni 2003 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Labels på vinflaske

Hmmm... Er jeg den eneste der stiller spørgsmål her...

Well... Jeg sidder og roder lidt med at placere bitmaps på nogle objekter. Men jeg har lidt svært med placeringen. Hvis vi nu for eksemplets skyld siger at jeg har en cylinder som skal have et 2 forskellige bitmaps på. Lidt i stil med en ølflaske der jo har to labels på. Jeg kan godt finde ud af al lave den ene label men den fylder enten hele cylinderen eller også tiles den.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. juni 2003 - 13:40 #1
Prøv convert to editabel mesh og derefter vælg polygon.

Nu har du muligheden for at dele din cylinder op i to så du kan smide 2 forskellige matrialer på. Det foregår under Surface properties, hvor du vælger en ID til dit område.  Feks det foreste for ID 1 og det bagerste får ID 2

Så vælger du ID 1 og smider din texture på og derefter det samme med ID 2
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
21. juni 2003 - 18:20 #2
Hvis du bruger max 5, vælger du bare tutorials fra help menuen. Derefter går du ind under "Introduction to materials and mapping" og derfra videre til "Mapping and mapping coordinates". Der er en lang gennemgang af præcis hvordan du får sat to labels på en vinflaske.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
21. juni 2003 - 23:20 #3
Jeg havde faktisk selv opdaget fidusen med at gøre det på et polygon. Jeg har desværre kun 3'eren og kan derfor ikke bruge omtalte tut. Jeg deler point mellem Jer og håber det er ok.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. juni 2003 - 23:37 #4
Det bare helt fint, bare du fandt ud af det :)