Avatar billede slowaterz Nybegynder
05. december 2000 - 13:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Grafik- og lydkort vil ikke spille sammen.

Mit lydkort (SoundBlaster Live! Value) kan ikke finde uf det med mit nye grafikkort (Leadtek Winfast GeForce256). Lige så snart grafikkortet arbejder (når jeg benytter 3D grafik i spil eller bare når jeg slår en visualisation plug-in til i WinAMP) kommer der støj i lyden. Selv det, at få en undermenu frem i START-menuen (i Windows 2000), giver støj.
Jeg er efterhånden desperat efter en løsning, da jeg har været nødt til at slå alt det seje grafik fra.

slowaterz
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 13:10 #1
har du husket at installer driveren til begge to, hvis du har, så prøve med de nyeste DRIVER...
Avatar billede slowaterz Nybegynder
05. december 2000 - 13:16 #2
Ja, jeg har de nyeste drivere fra Creative og jeg har prøvet med drivere både fra Leadtek og NVidia (bl.a de nyeste Detonator drivere - også beta\'er) til grafikortet.
Avatar billede pladask Nybegynder
05. december 2000 - 13:22 #3
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede slowaterz Nybegynder
05. december 2000 - 13:31 #4
EPoX EP-7KXA
Avatar billede martens Guru
05. december 2000 - 13:33 #5
Jeg har det samme problem med et TNT2 Ultra (Leadtek) samt et Creative PC128.
Jeg har fundet ud af de kører på samme IRQ sammen med netkortet.

Men kan jeg ændre dette  ?  - NOPE

Det har noget at gøre med ACPI, men lige præcist hvad, ved jeg endnu ikke.

Mit bundkort er et GIGA GA-7ZX

mvh martens

Hvis der er nogen, der finder en løsning får vedkommende 300 point af mig !
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. december 2000 - 13:41 #6
prøv at downloade de nyeste drivere til dit bundkrot!!

martens>>>
Jo du kan godt ændre din IRQ! Hvis den ikke vil lade dig gøre det i windows så prøv at sætte driver disketten i, hvis ud ikke har den så download driverne fra producentens hjemmeside!
der er sikkert et setup.exe el. lignende så kan du ændre det derinde fra!!
Avatar billede slowaterz Nybegynder
05. december 2000 - 13:51 #7
Jeg har opdateret mine bundkort drivere for mindre end en måned siden. Men det vel et forsøg værd ...

Og Martens, det skulle være muligt manuelt at ændre IRQ fordelingen i Windows. Man skal vælge ikke at benytte de automatiak tildelte IRQ\'er (systemet er sat op til at udnytte IRQ sharing - det virker dog kun på PCI enheder og kun fra Windows 95 OSR2 og opefter).
Avatar billede wikings Nybegynder
05. december 2000 - 16:47 #8
Har du live lydkortet sidende i PCI porten lige under grafik kortet??
PCI 1 deler med AGP!
Jeg har selv en knassen i mit live og jeg tror at det er boardet der er skyld i det, men hvad kan jeg #@!//~~¨¤, ikke regne ud!!
Et af de værste spil hvor den knaser er SIMS!
Og mit grafik kort er et TNT 2.
Avatar billede slowaterz Nybegynder
11. december 2000 - 13:55 #9
Jeg har nu opgraderet drivere til bundkortet og grafikkortet. Der er ikke sket nogen mærkbar forbedring.

Men jeg er stødt på nogle referencer til DirectX 8.0. Kan det betale sig at opgradere fra 7.0 ? (så vidt jeg forstod, kan version 8 ikka afinstalleres bagefter)
Avatar billede wikings Nybegynder
12. december 2000 - 01:49 #10
Jeg kender 2 der har installeret DirectX 8.0
De har begge måtte formatere deres PC\'ere!!
Den må ha\' en eller anden bug!
Avatar billede slowaterz Nybegynder
12. december 2000 - 15:28 #11
Hvis der er nogen oplysninger om systemet, der mangler - spørg endeligt.

>>>wikings : ved du, om det var beta eller release version af 8.0 ? Og hvilket styresystem var det på ?
Avatar billede martens Guru
12. december 2000 - 21:38 #12
Jeg fandt en løsning !!

Jubiiiiiiiii :o)
Jeg kører Windows 2000 SP1 med DirectX 8 (ingen problemer med ver. 8) på en Athlon Thunderbird 700 (ATX - mere om det senere)med 192 Mb PC133 samt et TNT II Ultra samt et PC128 Blaster kort.
Så jeg var lidt træt af lyden, der bare hakkede, så snart der skete det mindste på grafikkortet.
- Jeg pillede ved alt undtagen én ting  !
Driveren til PC´en (Nå bruger man sådan én ??)
Jeps - Som standard vælger W2K en driver til ACPI, men her starter problemerne.
Det vil sige IRQ-steering kører auto så IRQ´erne bliver shared fra en side.
Så Computeradministration
Expand Computer - ACPI (Avanceret konfigurations- og strømstyringsbrugerflade (ACPI) (Ups skyldes ATX)
Højreklik
Egenskaber (properties)
Fanebladet Driver
Opdater driver
Næste
Hvad skal guiden gøre ?
Vise en liste over kendte drivere til denne enhed så der kan vælges en specifik driver
Næste
Vis al hardware i denne enhedsklasse
Næste
(Standardcomputere) - Compaq samt SGI er ikke standard :o)
Vælg Standard-pc
Kopierer filer... Er du hurtig kan du se kernel-filer m.m. suse forbi..
Genstart
Så sker der en masse ....
Al hardwaren bliver fundet igen,- da der nu sættes IRQ fra informationer fra BIOS.

VUPTI - Up´n´Running

Thanx to JGL (Mr. Firewall) and http://www.deja.com
De burde hver have 300 point !

Eksperten er OK, men verden er større end Danmark
Vi er jo ikke de eneste tosser i verden :o)

mvh martens

Avatar billede wikings Nybegynder
13. december 2000 - 02:13 #13
Hmm!! Det kunne være at man skulle prøve!! ;o)

Denne her vil jeg printe ud!! Glædelig Jul!!
Avatar billede wikings Nybegynder
13. december 2000 - 02:15 #14
Jeg kan se at du skiftede Live lydkortet ud!!
Avatar billede slowaterz Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:47 #15
Denne her kan vist lukkes ...
Opdaterede NVidia drivere (Detonator XP) hjalp lidt, men problemet er der stadig ...