Avatar billede sinus-c Nybegynder
20. juni 2003 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Single Logon (NT Sync) i Browser

Hej

Jeg skal lave en intranet web-applikation som tilgår nogle Lotus Notes Databaser, og brugeren er derfor allerede logget ind med NT brugernavn og adgangskode.

Hvordan kan jeg få Notes databasen til at lade være med at poppe up med "Enter Network Password" dialogen og bare autoriserer mig via NT login?????

På forhånd tak.
Avatar billede jogii Nybegynder
20. juni 2003 - 12:03 #1
Der skal vist nok installeres IIS på seleve Domino Serveren. Denne vil så håndtere alle HTTP-requests og overføre dem der har et .NSF i URL til Domino. IIS kan jo sættes op med challenge-response og vil forsøge at mappe NT login med et persondokument i Domino Directory. Hvis en sådan findes (unikt!) så overføres navnet på den fundne person til Domino og man er på "som sig selv".

En anden mulighed er i terorien at få Domino til at anvende LDAP til HTTP authentication. Her kunne der så mappes mod MS AD. Men jeg tror ikke man kan lave automatisk login, blot få dem synchroniseret på en "pæn" måde.
//Jörg
Avatar billede sinus-c Nybegynder
20. juni 2003 - 12:40 #2
Det er ikke muligt at programmere sig ud af det?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2003 - 10:59 #3
Ikke på en umiddelbar metode. Det kan være det er muligt at gøre det med en Add-in task skrevet i C som integrerer Domino API med NT-API. Men det kan jeg desværre ikke hjælpe med.