Avatar billede m86 Nybegynder
19. juni 2003 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gamle spil

Hey alle sammen
Jeg har hentet et par gamle spil for at genopfriske gamle minder, men problemet er at den ikke vil spille det fordi mit grafikkort ikke er VESA-kompatibelt eller noget i den stil. Fx når jeg starter Death Rally står der:

DEATH RALLY Error: Your VGA-adapter is not fully VESA (VBE 1.0) compliant.
                  Use UNIVBE or similar emulator to fix the problem.
Please consult DRHELP.EXE for more information on how to resolve this problem.

Kom igen..
Findes der ikke en eller anden form for virtuel pc der kan emulere noget eller sådan noget??!

Jeg har selv ikke verdens nyeste com (K6-2 350 mHz, GeForce 4 bla bla), er det muligt??

På forhånd tak
Avatar billede boris Mester
19. juni 2003 - 18:47 #1
Jeg ved ikke lige om det hjælper i dit tilfælde, men jeg har fået nogle gamle spil til at køre ved at have både Windows 2000 og 98 på samme PC.
Normalt starter jeg som 2000, men hvis jeg skal spille de gamle spil, starter jeg den som 98.
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
19. juni 2003 - 18:51 #2
hvis du kører XP, prøv så at gå ind i egenskaber for exe filen og prøv at bælge 95 eller 98 kompatibilitet.. men jeg tror ikke det virker !
Avatar billede m86 Nybegynder
19. juni 2003 - 18:51 #3
hmm. Jeg kører Win2k og har ikke win98 ved hånden. Findes der ikke andre muligheder?!? Jeg har også problemer med setup af lydkort, hvor den skal ha en IRQ, DMA etc. MIt lydkort kan så sf ikke findes af det, og så er halvdelen af glæden ved at spille et spil gone.. Any suggestions?!?
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
19. juni 2003 - 18:51 #4
bælge = vælge
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
19. juni 2003 - 18:57 #5
jeg mener ikke death rally kræver nogen form for dx eller noget.. så start da din pc op i dos.. husk du skal have pillet lidt ved autoexec.bat +drivere hvis du skal have lyd osv med
Avatar billede m86 Nybegynder
19. juni 2003 - 19:00 #6
i dos??! Great, det er lang tid siden :D - Men okay, så siger jeg tak for nu og prøver det lige, ellers kommer jeg lige tilbage...
Avatar billede chalde Seniormester
19. juni 2003 - 20:31 #7
Brug vdmsound http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ og hent både vdmsound og launchpad. Det giver en udvidelse af højreklik på exe/com/bat filer. Du kan så selv definere bla vesa og hvilket lydkort der skal emuleres.