Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 00:40 Der er 18 kommentarer

Overnet og Router DI-604

Endnu et af disse spørgsmål...:-) Men jeg fatter det ikke selvom jeg nu har studeret mange af de samme sprg og svar. Men her er problemet: Overnet siger hele tiden at jeg er "Firewalled". Jeg har prøvet at åbne en port 4662 i min routeropsætning, men jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Jeg ved bla. ikke hvad jeg skal sætte ip'en til. Den kan kun hedde "192.168.0.?" hvordan finder jeg så ud af hvad det sidste tal skal være og hvad gør jeg derefter i overnet?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 01:14 #1
Det sidste tal er 1
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 01:17 #2
ok, det gættede jeg også på, men resultattet er det samme. Der står stadig det samme "Firewalled"
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 01:20 #3
Kender ikke denne, men hvis du har sat en firewall til så prøv at deaktiver den mens du klarer dette "lille" problem. HUSK dog at aktivere den igen bagefter.
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 01:25 #4
nej det må være routeren for selvom jeg slår Zonealarm fra er det det samme. Jeg har ikke XP's firewall på. Men jeg ved ikke hvordan man håndterer firewall'en i routeren.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 01:33 #5
Du skal jo ind i routeren for at kunne sætte den op. Det gør du via den adresse som du jo også har 192.168.0.1

Er det stadig det samme, kan du på routeren - sikkert bagpå finde en lille bitte reset knap, som du nok skal bruge en knappenål for at kunne resette
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 01:37 #6
Ja, altså jeg har åbnet for port 4662 i routeren og resettet flere gange. Men det hjælper ikke. Det var det jeg skrev i starten
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 01:49 #7
Jeg kan ikke se hvad du skal have port 4662 åbnet for. Prøv at se denne side: http://www.good-stuff.co.uk/useful/portfull.php Her ligger alle porte og hvad de bruges til.
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 01:55 #8
tja, altså der var et sted hvor der stod at man skulle åbne en eller anden prot og det kunne lige så godt være denne. Har du et andet forslag?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 02:17 #9
Ja, dem jeg selv har åbnet er 21,25,80,110 Jeg tør ikke sige om du i din router skal åbne for andre porte end disse. De forskellige programmer be´r jo så selv om at blive åbnet for hvis du skal bruge det.

Håber det lykkedes for dig, for nu skal jeg se dyner. Nat.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 02:24 #10
http://www.google.com/search?q=manual+%2B+router+%2B+DI-604&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Du får lige denne adresse, så kan du se om her ikke ligger en manual. Fulgte der ikke en manual med da du købte den?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 02:26 #11
Endelig noget brugbart jeg kan høre dynen kalde:
http://www.netopia.com/en-us/support/howtodocs/dlink.html
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 02:26 #12
jo tak, jeg har manualen. Der står nu ikke alverden i den. Sov godt :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. juni 2003 - 02:28 #13
Håber at det sidste link hjælper dig.
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
19. juni 2003 - 03:58 #14
Hej

Jeg har kikket lidt på de svar der er komme ind til dig, det er vist ikke lige det du skal bruge,

Den ruoter fra d-link skal du sætte op på denne måde,,

Først hvis du skal have åbnet en port til din pc på port skal det klart ikke være 192.168.0.1 (det er jo routeren selv )  men det ip nummer den har givet din pc, dette kan du finde ud af ved at bruge eks. winipcfg hvis det er win98, med win2000 samt xp spørg de andre brugere at eksperten jeg brugere selv Linux og er ikke inde i de microsoft ting,

Men før du gør dette så gå ind i advanced og så ned i Firewall der sætter du den til at køre (( Deny all traffic to pass except those that match the following rules. )) husk at enabled skal sættes i både Outbound Filter samt Inbound Filter
Du skal ikke sætte nogle ting ind her,, bare lås alt den skal nok køre alligevel dette er standart at låse en firewall og så åbne op for det du skal bruge, Når du ved hvad nummer din pc får af din router kan du gå ind i routeren og sætte det op i advanced i undermenuen virtual server der kan du eks hvis din pc har ip 192.168.0.100 gøre som sådan her

Service            Ports Server IP                Enable
4662                  192.168.0.100                  V

du kan også bruge dens firewall opsætning til det, men så skal du være mere inde i måden den køre det hele på, eks Allow  - Deny - Source IP - Destination IP - Outbound Filter - Inbound Filter ect, mens hvis du laver det som en service skal det nok køre men kun mod den pc hvis ip nummer du køre den op imod eks har du 2 computere i dit system vil dette kun fungere mod 192.168.0.100 men ikke mod 192.168.0.101, har du flere computere der skal køre dette er du nød til at bruge Firewall delen,,, der skal du så bruge eks

Source IP          : Ports       Destination IP         : Ports     Enable
Skal være tom      4662    192.168.0.100-192.168.0.103       4662        v

Håber du kan bruge dette,, jeg er på vej på ferie med kone samt barn så jeg er ikke hjemme og kan derfor ikke svare mer, håber det var hvad du skulle bruge,,,

Klokke en mange og mine stavefejl er lige så mange så nu vil jeg sove lidt, skal rejse om nogle timer hej hej

The Toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
19. juni 2003 - 04:06 #15
hov så lige jeg ikke har fåret noget vigtigt med, porten skal have enten T eller U ( TCP eller UDP )med dit nok T4662
eks T4662 eller U4662 og hvis intet bruges så er den sat til både T samt U ,,,

nat nat
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 11:51 #16
TAK TAK TAK thetoastmaster !! Det HJALP!! Hold kæft, mand jeg har bare siddet i alt for mange timer, frem og tilbage i routeren og tastet og resettet osv. MEN nu virker det! Eksperten er bare GULD-stedet!! :-) Smider du ikke lige et svar (når du kommer hjem fra ferie) så du kan få dine meget velfortjente point? KANOoooooooooooooN..............! :-D
Avatar billede guttler Nybegynder
19. juni 2003 - 11:53 #17
Og så vil nogen måske her spørge "Hvad er så den store forskel?" Ja, før kunne jeg downloade filer med ca. 2-3 k/s nu er den oppe på ca. 100 k/s !
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
12. juli 2003 - 22:26 #18
Hjemme igen,

det glæder mig du kunne bruge det,,,,

The Toastmaster