18. juni 2003 - 21:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til fil-format (.JFM)

Hej,

Jeg har en kunde, som har et program som generere data i et .JFM-format, som ikke ligner noget, jeg har set andre steder.

Efter sigende kan kundens program ikke ekportere i andre formater end dette. Og da kunden bor i Thailand, er det lidt svært at tage ud og undersøge det nærmere.

Formatet tilhører Adobe's program: "Form Client" (tidligere kaldet "Jet Form Filler"), men jeg har ikke fundet nogen downloadable demo-version af programmet. (og jeg ønsker ikke at købe programmet før jeg ved om det virker.

Jeg ønsker derfor at vide om nogen kender nogle andre programmer, som kan læse dette format. Eller ved hvordan jeg kommer videre.

Filen kan ses her: www.makeiteasy.dk/tj/~JFM0261.JFM

pfh tak
Thomas
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 22:48 #1
Prøv om du kan printe og læse den med det gratis program Adobe Acrobat Reader 6.0.

Link: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

/per
18. juni 2003 - 22:49 #2
Det er prøvet - uden resultat.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 23:00 #3
Adobe Form Designer koster 1700 dollars. Så det er lidt dyrt, hvis du kun skal bruge programmet en gang. Men programmet kan helt sikkert læse formatet.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 23:15 #4
Using Form Designer, you can create both HTML and Adobe Portable Document Format (PDF) forms.

Acrobat Reader kan læse PDF formatet. Så du skulle kontakte kunden, og bede ham om at eksportere dokumentet til PDF. Det kan nemlig godt lade sig gøre med Adobe Form Designer.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 23:16 #5
18. juni 2003 - 23:39 #6
Hej Per,

1700 dollars er ok. Det vil kunden godt betale. Men problemet er at vi skal importere den nævnte fil i en Access-database.
Og hverken PDF eller HTML (afhængigt af hvordan det ser ud) er lige til at arbejde videre med.

Det jeg ønsker er at få dataene ud i en ascii-fil, en Excel-fil, en .rtf-fil eller andet læsbart. Om det så tager 2-3-4 manuelle steps er ok.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2003 - 07:02 #7
Hej Thomas

Jeg har hentet dataene ud via en hex editor, og gemt dem i en rtf fil.

Link: http://www.kazoma.dk/eksperten/jfm0261.zip

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2003 - 00:41 #9
Fandt du en løsning?

/per
11. juli 2003 - 08:48 #10
Hej Per,

Undskyld....jeg har slet ikke fået nogen mail om, at der var kommet flere svar på dette spørgsmål!!

Tak for udtrækket til .rtf-format. Men det bliver jeg jo ikke ligefrem klogere af ;o) Resultatet skulle gerne være nogle data på tabelformat!?

Men det har heldigvis vist sig, at kunden godt er i stand til at udtrække dataene i Excel-format også. Dette gør det hele meget lettere.

Tak for input og indsats, selvom det ikke hjalp mig så meget. Du får 50 point for indsatsen. Er det ok?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2003 - 09:47 #11
Jeg ken der godt fejlen ved eksperten, så jeg får hellere ikke altid mails.

Ja, det er ok.

/per