Avatar billede cleaners.dk-white Nybegynder
18. juni 2003 - 14:45 Der er 13 kommentarer

2 connections

Jeg kunne godt tænke mig at få åbnet 2 connections i samme client altså så jeg er online på 2 forskellige Q-net servere på samme tid :)

Jeg har indtil videre ikke kunnet finde noget svar så nu spørger jeg her!

Det jeg leder efter er commanden til at fortælle clienten at den skal performe 2 servere.. how 2 do ?

KOntakt mig på White@pxq.dk hvis du har spørgsmål osv ?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 14:47 #1
Nu er jeg ikke lige ved min mIRC, men så vidt jeg husker skal du først åbne den ene og så bruge kommandoen /server -m servername
Avatar billede cleaners.dk-white Nybegynder
18. juni 2003 - 15:06 #2
Hvordan skal det sættes ind i perform Hvis jeg nu på den ene server vil være i #lol og på den anden være i #lel ?

Hvordan vel det se ud ??
Avatar billede cleaners.dk-white Nybegynder
18. juni 2003 - 15:19 #3
Fordi som det køre nu bruger den alle min performs i begge servere .. Og det skal være forskellige performs!
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:36 #4
Det ved jeg ikke. Jeg logger automatisk på den ene og manuelt på den anden.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:39 #5
prøv
/server -m servername -j #channel
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:40 #6
fx

/server servername1 -j "lol
/server -m servername2 -j lel
Avatar billede cleaners.dk-white Nybegynder
18. juni 2003 - 15:41 #7
jeg er n000b plz hjælp mig lidt mere ..

hvad skal der fx stå istedet for servername giv mig eksempler
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:41 #8
og begge skal være -j #l
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:41 #9
Navnet på de servere som du vil connecte til.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 15:42 #10
/server irc.undernet.org -j #lol
/server -m irc.undernet.se -j #lel
Avatar billede cleaners.dk-white Nybegynder
18. juni 2003 - 16:20 #11
Jeg skal have 2 connectings, de skal have hver deres perform liste .. og det er begge 2 Q-net servere jeg connecter til !

Hvad gør jeg ??
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 16:21 #12
Skriver ovenstående i perform, så skulel den connecte til lol på den ene server og lel på den anden server.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
18. juni 2003 - 16:22 #13
Du retter selvfølgelig server navene (irc.undernet.se/no i ovenstående) til de servere som du skal connecte til