Avatar billede qhp Nybegynder
18. juni 2003 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

VPN forbindelse til Symantec Enterprise Firewall 7.0

Er der nogen der kender godt til Symantec Enterprise Firewall med VPN 7.0 og gider hjælpe ?

Jeg synes det er kun er en basis opsætning, men forstår bare ikke hvorfor jeg kan ikke få min PC til at snakke med systemet på arbejdspladsen. Jeg har prøvet alt det jeg kan, men måtte opgive nu. Jeg kan ikke umiddelbart få en sikkerhedskonsulent til at kigge på det, da det koster dyrt.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. juni 2003 - 07:11 #1
Har ikke særlig mye greie på dette, men det kommer jo ingen andre svar, kjenner litt til basisteorien og problemstillingen er jo interessant, så vil forsøke å samle opp litt info allikevell: http://www.symantec.com/techsupp/enterprise/select_product_kb.html

Det dreier seg om en Windows 2000 server som er satt opp som gateway ved hjelp av Symantec Enterprise Firewall. Denne kjører så en VPN server. På basis av dette så ønker man å sette opp en vpn klient på en hjemmedatamskin. Er dette rett forstått ? Hvilken klient benyttes ? Microsoft VPN klient eller en egen Symantec VPN klient som kjørr på en Windows workstation ? Hvilken Windows worktation dreier det seg om ?
Avatar billede langbein Nybegynder
21. juni 2003 - 07:26 #3
Her er en manual hvor det står en hel del ting, også om oppsett av klienten.
Man må ha en spesiell Symantec klient, ser jeg, har du den. Det tar litt lang tid å laste pdf dokumentet men det kom da etter noen minutter.
http://ftp.galaxydata.com/pub/symantec/manuals/sef7/sef_sevpn_70_config.pdf
Avatar billede langbein Nybegynder
21. juni 2003 - 07:53 #6
Avatar billede langbein Nybegynder
21. juni 2003 - 07:55 #7
Litt off topic men interessant, synes jeg:
http://www.nwfusion.com/archive/2000/105461_08-28-2000.html
Avatar billede langbein Nybegynder
22. juni 2003 - 03:20 #8
Det står faktisk ganske godt forklart i manualen (selv om jeg ikke har testet forklaringen.)

I Appendix A fra side 443 så står foklart hele problemstillingen rundt oppsett av VPN server og klient. Fra side 463 så følger en detaljert forklaring av oppsettet av klienten.

http://ftp.galaxydata.com/pub/symantec/manuals/sef7/sef_sevpn_70_config.pdf
(Samme link som den over.)
Avatar billede qhp Nybegynder
23. juni 2003 - 09:53 #9
Hej langbein,
Det er en egen Symantec klient som kører på en Windows 98. Klienten skal have forbindelse til en VPN server, som er Symantec Enterprise Firewall med VPN.
Jeg har selv manualen, og har sat klienten op efter beskrivelsen, men får altid en fejl med ISAKMP. Men jeg har faktisk overset Appendix A. Det kan være det hjælper. Jeg vil lige prøve igen og vender tilbage. Tak fordi du gjorde et forsøg at hjælpe.

mvh
Avatar billede langbein Nybegynder
23. juni 2003 - 14:36 #10
Jo det er så mange ting man gjerne skulle sette seg inn i. Ser at både M$ ISA server og Syantec har download for testing. Håper å få tid en gang ..
Avatar billede qhp Nybegynder
06. august 2003 - 15:33 #11
Der kommer jo ikke flere indlæg. Nu lukker jeg det. Tak til langbein.