Avatar billede stringbuffer Nybegynder
18. juni 2003 - 12:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Min outlook er blevet en sinke

Min kone og jeg bruger den samme computer, vi har hver vores brugerkonto på min win2k maskine.

Når hun starter outlook fra sin konto så virker alt øjeblikkeligt.
Med min konto tager hver handling mange sekunder.

Jeg har læst de 2 andre tråde om langsom outlook, og har kørt scanpst og tjekket at jeg ikke har msn messenger kørende. Ingen af delene løste noget.

Hvad skal jeg gøre for at få outlook til at køre hurtigt igen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2003 - 12:47 #1
undersøg hvad du har kørende af programmer i forhold til din kones brugerflade, det kunne tyde på at du har en watchdog kørende der checker Outlook.
Avatar billede mile Juniormester
18. juni 2003 - 14:04 #2
Hvilken Outlook version har I ?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
18. juni 2003 - 17:45 #3
Avatar billede mile Juniormester
19. juni 2003 - 08:00 #4
Prøv at slette din Outlook profil og opret den igen.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. juni 2003 - 13:42 #5
Hvor ligger den?
Avatar billede mile Juniormester
19. juni 2003 - 13:44 #6
Kontrolpanel - mail - egenskaber - vis profiler. Men det er jo selve din konto du så skal oprette igen.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. juni 2003 - 13:47 #7
Jamen kontoen ligger vel i en eller anden fil, som jeg skal slette før jeg opretter den igen, ja?
Avatar billede mile Juniormester
19. juni 2003 - 13:48 #8
Nej du kan bare slette din profil. Du må jo have 2 - du og din kærestes.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. juni 2003 - 14:01 #9
Det hjalp ikke.
Avatar billede mile Juniormester
19. juni 2003 - 14:07 #10
Kan det tænkes at din pst fil er MEGET stor i forhold til hendes ?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. juni 2003 - 14:52 #11
Den er ca. 64MB
Avatar billede kadol Nybegynder
30. juni 2003 - 13:16 #12
Prøv at køre Office repair funktionen fra installations-CD'en. Og checke også om autoarkiver funktionen er slået til til enkelte eller alle mapper. Og at der ikke loades nyhedsgrupper.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
30. juni 2003 - 14:12 #13
Skal autoarkiver være slået til eller fra for at det kører ordentligt?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
30. juni 2003 - 14:48 #14
Forresten, hvor kan man tjekke det? Og kan det ændres?
Har kørt Office Repair, det hjalp ikke... tager stadig 4 sekunder at åbne en helt almindelig tekst mail og samme tid at lukke den igen.
Avatar billede kadol Nybegynder
30. juni 2003 - 14:54 #15
henter du posten over IMAP eller POP3 server?
autoarkiver-funktionen: højreklik på mappen, egenskaber, 2. faneblad. Kunne måske forsinke Outlook.
Har du kørt Office -update? Prøv også at defragmentere. Der findes også shareware (www.download.com) til at pille attachments fra alle mails, så bliver pst filen mindre.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
30. juni 2003 - 16:26 #16
Jeg henter fra en POP3 server.
Er en .pst fil på 70MB særligt stor?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
30. juni 2003 - 16:33 #17
Jeg har en gang forsøgt med office update - og det resulterede i at Outlook gik ned ligesåsnart den blev startet. Så jeg afinstallerede alle de dér service packs til Office, og så virkede det igen.
Men hvorfor skulle office update være nødvendig? Som sagt, virker det jo godt nok på min kones brugerkonto.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:39 #18
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
04. august 2003 - 11:26 #19
Jeg har afinstalleret office, slettet alle filerne i mappen C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook og derefter installeret office igen og importeret data. Nu virker det fint.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 12:03 #20
ja, men så kan du jo godt lukke spm.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
04. august 2003 - 14:58 #21
Hermed lukket.