Avatar billede sinus-c Nybegynder
18. juni 2003 - 11:51 Der er 1 løsning

NotesSQL via .NET, OdbcException

Hej,

Jeg er igang med at lave en integration fra en .NET applikation til Lotus Notes, hvor jeg bruger NotesSQL ODBC Driver til at connecte til min Notes database via System.Data.Odbc.OdbcDataReader objektet.

Jeg har via min DSN slået op i f.eks. Access for at kunne se tabellerne. (Bare for at få at vide hvad de hedder)

Når jeg laver min SQL forespørgsel i Notes databasen får jeg følgende fejl:

Unhandled Exception: System.Data.Odbc.OdbcException: ERROR [42000] [Lotus][ODBC Lotus Notes]Table reference has to be a table name

Jeg kan ikke forstå det, da det tabelnavn jeg bruger kan tilgås via f.eks. Access med sammenkædede tabeller via en DSN connection. Men når jeg bruger samme DSN forbindelse i min egen applikation, så får jeg fejlen.

Nogen der har en løsning på mit problem?

På forhånd tak.

MVH.
Thomas
Avatar billede sinus-c Nybegynder
18. juni 2003 - 13:53 #1
Jeg har selv løst problemet.

Problemet var at der i tabelnavnet indgik karakteren _ og det kunne NotesSQL tilsyneladende ikke håndterer, derfor måtte man indkapsle tabelnavnet i dobbeltquote tegn.