Avatar billede wolker Nybegynder
18. juni 2003 - 02:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksporter til access

Hvordan kan jeg eksporterer alle data fra en Filemaker-database samt relationerne til en access database.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2003 - 16:44 #1
Har du en ODBC driver tild en ?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
18. juni 2003 - 16:53 #2
det er ikke sikker, at access vil importere direke fra filemaker. I så tilfælde, kan du prøve at overføre tabellerne ("flad" ASCII-filer) og opbygge relationer i access. Hvis det nu var foxpro, oracle, DB2, eller andet industristandard, var der ingen problemer....
Avatar billede wolker Nybegynder
19. juni 2003 - 00:25 #3
arne>> nej virker ikke

theprofessor>> hvis du har en metode til at eksporterer det til Oracle eller Sql-server, så kan den også bruges. For det drejer sig bare om at jeg skal ha dataerne ud af den Filemaker db, hvis jeg først har fået dem over i f.eks sql-server, er det ikke nogen problem at konverterer det til access, for Sql og Oracle kender jeg.

ASCII-fil kan jeg ikke bruge til alle tabeller, da der er billeder i nogle af dem.
Avatar billede wolker Nybegynder
07. september 2003 - 02:49 #4
hmmm lukker spørgsmål