Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:20 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

admin >> en række til jeres idéliste

1)
Når man laver et spørgsmål eller svar hænder det at man laver lidt stavefejl, glemmer en URL eller blot får formateret sit spørgsmål på en dårlig måde.

Kan man ikke få en edit metode ? således man kan editere sine egne indlæg ?

2)
Jeg har arbejdet lidt med UltraBoard programmet.

http://support.ub2k.com/forum/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=1&TID=772

Jeg synes det er vildt dejligt at man der kan se status, antal indlæg, hvornår vedkommende er oprettet uden at skulle ind i profilen. Er en person oprettet samme dag med 300 point ... så er der grundlag for nærmere undersøgelse.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. december 2000 - 16:22 #1
det har været oppe før og ER skrevet på listen :-) men på den måde at man review\'er sit spm. før man poster det. Altså ikke en edit-metode men en preview.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. december 2000 - 16:23 #2
det var så til din nr. 1
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:24 #3
Jeg savner endvidere en (read 284 times) funktion så man kan se om et givent spørgsmål er \"glemt\" eller blot for svært for ekspertens brugere at svare på... Jeg har oplevet at stille et spørgsmål sent om natten der \"drukner\" i mængden af morgenspørgsmål...
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:34 #4
tdaugaard >> en review er ok, men når du lige har skrevet dit spørgsmål er man blind overfor egne fejl... og jeg ved med mig selv at et evt. preview vindue vil blive accepteret uden at blive nærlæst. Frygter man for \"ureglementerede ændringer\" kan man ligge et link til gammel besked.

admin >>
jeg mangler endvidere en funktion til at tilføje screenshots eller andre billeder. At kunne gøre en del af ens beskrivelse fed, italic eller underline. Et billede forklarer mere end tusinde ord.

et eksempel er et spørgsmål jeg svarede på idag om design af et banner. Hvorfor skal jeg uploade til min egen server (har vi alle egen server ???) og linke til denne server ? Eller tvinges jeg til at maile eksemplet til modtageren og få mine point uden at resten af eksperten skal have mulighed for at se hvad der er lavet for de givne points ???
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 16:34 #5
Og på MIN ønskeliste står en \"Online users\" hvor man kan se hvilket \"navne\" der er på :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:36 #6
En \"hvem er online\" som også findes på NetCoders ville være suveræn (er vist blevet nævnt) men for en sikkerheds skyld

eksempel :
http://support.ub2k.com/forum/UltraBoard.cgi?action=Online&SID=49875
Avatar billede powell Nybegynder
04. december 2000 - 16:40 #7
Jeg ville gerne have en ny bil...

Eller blot en funktion så man kunne trykke på point ude, så man lige hurtigt kan få accepteret et muligt svar, eller blot at lukke spørgsmålet.

Og sådan at man kunne se de navne der var på placeringen, foran og bag ved en.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:41 #8
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. december 2000 - 16:42 #9
ljweb:> som svar på din \"har vi alle egen server ???\" .. nææ, men langt de fleste har et eller flere domæner med tilhørende plads. Ellers findes der er UTAL af steder man gratis kan få plads...

tommyf:> Også på min!
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:43 #10
powell >> placeringen er ok, men skal top listerne laves skal det som tidligere diskuteret være mere end den nuværende simple løsning... også antal accepterede svar, tjente point, .... osv.
Avatar billede powell Nybegynder
04. december 2000 - 16:45 #11
ljweb -> Ja det ville da være rart... Men det arbejder de svedige Admins jo nok allerede på... Fordi vi er så gode til at blive ved med at hendvise til de mangler de har skrevet på deres What-To-Do liste.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:46 #12
tdaúgaard >> rigtigt, men at oprette en domæne konto ved udbyder x for at vise et banner og slette det ugen efter er ikke i overensstemmelse med ekspertens ide, at være til gavn for alle... Jeg vil gerne kunne gå fx 1 år tilbage, se et svar og eventuelle billeder / screenshots knyttet til denne post.

Rigtigt, det kræver meget plads på serveren, men...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. december 2000 - 16:48 #13
ljweb:> man sletter det jo heller ikke igen...

se f.eks. http://www.tdaugaard.dk/x/ der har jeg alle de filer jeg har lagt URL\'s til på eksperten . det kan man sagtens gøre på et gratis sted ..
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:49 #14
powell >> jeg har tidligere foreslået dem at lave et API som vi i fællesskab på eksperten kan arbejde videre på... Jeg vil selv kunne se en fordel i at bruge et par timer på at udvilke nogle af de manglende funktioner. Selve kernen er Jakob/Andreas\'s men jeg mener vi alle kunne bidrage konstruktivt til at bringe eksperten til et stadie der virkelig sparker ***... Der skal \"blot\" defineret er godt API, et sourcesafe enviroment og en arbejdsmoral.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2000 - 16:52 #15
tdaugaard >> det er fint at du har lavet et sådan arkiv... men det er ikke alle der gør det... ej heller undertegnede...
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 17:19 #16
Jeg har desværrer heller ikke pladsnok. Jeg kunne jo godt oprette et katelog ligesom dig... men når de har egen server kan man vel bare smække en ekstra harddisk i :) Jeg har en på 7gb til at ligge i skuffen ... måske skulle der invisteres i en 70 gb IMB harddisk de er hvist billige for tiden, sådan en burde kunne holde ret længe :)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
04. december 2000 - 18:28 #17
mht. edit-ting, så dur det jo ikke, da man så ville kunne gå ind og ændre på ens spm. som det passede een. Og stille nye spm.

mht. online user, så findes der en eksperten icq-active-list. Det kører såmænd fint nok...
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 19:05 #18
Næææ ICQ smadre min computer fuldstændig og så fatter jeg ikke en meter af det :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 02:32 #19
admin ?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. december 2000 - 09:49 #20
Jeg tror det ville ødelægge meget at putte billeder på. Forestil jer en som sidder med 56k modem og skal loade et spørgsmål ind med 40 indlæg og hvor der er langt tonsvis a grafik ind! - billeder er en farlig idé, god nok i sin natur, men det kan ødelægge sidens funktionalitet for mange mennesker!
Avatar billede admin Novice
06. december 2000 - 16:40 #21
I har en del super forslag her, som vi vil kigge nærmere på !

Som svar til dig ljweb, så syntes jeg ikke om at man kan redigere i sit indlæg, men preview er jeg med på :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. december 2000 - 16:52 #22
ahh, he\'s alive :)

godt at se i er vågne ...