Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 13:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl i SQL

Jeg får fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.54-log]You have an error in your SQL syntax near 'by, gender, genrer, vis_email, oprettet) values( '212.10.103.163','Bjarke Kleif' at line 1

...og dette er mit udprintet SQL:

Insert into members(ip, navn, brugernavn, password, hjemmeside, email, beskrivelse, foedselsdato, status, dato, nyhedsbrev, by, gender, genrer, vis_email, oprettet) values( '212.10.103.163','Bjarke Kleif','BjarkeKleif','hemmeligt','http://www.musicchart.dk','fdsafa@fd.dk','hej med dig','03-04-1967','member',': dette er første gang','ja','Aarhus','1','Techno','0','6-17-2003')

Er der nogen der kan hjælpe med at spotte fejlen?

/Bjarke
Avatar billede clausjul Nybegynder
17. juni 2003 - 13:21 #1
Feltet "by" er et reserveret ord i MySQL - Du skal bruge fx. city i stedet for.
Avatar billede razor Nybegynder
17. juni 2003 - 13:22 #2
eller quote det med backticks "`"
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 13:22 #3
kan man ikke bare lave [by] rundt om?
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. juni 2003 - 13:24 #4
ohh det er en syntax jamen så er det fordi ganske rigtig by er reseveret - det er det også i ms sql :) *s*
Avatar billede tjol Nybegynder
17. juni 2003 - 13:24 #5
Men er det så ikke mærkeligt at Bjarke overhovedet får lov til at oprette feltet 'by' i tabellen??
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2003 - 13:26 #6
Is in the case of any reserved word you can use [by].
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. juni 2003 - 13:34 #7
terry hvorfor skriver du på engelsk bliver du mere prof. af det eller hvad ?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 13:37 #8
ok, tak for hjælpen... jeg har bare kaldt feltet for "city" i stedet.
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2003 - 18:21 #9
coolstar>silly comment, I am english so if that makes me "mere prof" then thats fine by me :o)
Avatar billede coolstar Nybegynder
17. juni 2003 - 18:44 #10
okay men i din profil skriver du dansk - er du englænder som kan dansk eller hvad :)
Avatar billede terry Ekspert
19. juni 2003 - 20:11 #11
I have my own private translator :o) No, seriously, I am from GB and can understand Danish perfectly. I can also write Danish but it takes far too long, so I prefer wring in English. Danes tend to be good at English and as long as they (the most) dont mind me writing in English then great :o)